ارسال به دیگران پرینت

همراه مسئولیت‌های اجتماعی؛ اول در بازار اقتصادی باشید

اولین اپراتور کشور که حدود ربع قرن تجربه خدمت رسانی دارد، تمام تلاش خود را می کند تا در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز مقام برتر بودن را حفظ کند.

همراه مسئولیت‌های اجتماعی؛ اول در بازار اقتصادی باشید
مسئولیت اجتماعی موضوعی است که اغلب شرکت ها باید به آن توجه داشته باشند و در دنیای فعلی اغلب شرکت ها و مخصوصا کمپانی های بزرگ در کنار جنبه اقتصادی و فعالیت تجاری خود نگاهی نیز روی مسئولیت اجتماعی دارند و در تلاش هستند تا از طریق خدمات مستقیم و غیرمستقیم خود اقداماتی در جهت بهبود شرایط مردم و جامعه انجام دهند.
 
این موضوع در ایران هم دیده می شود و اغلب در زمان های خاص نظیر سیل و زلزله و شرایط مشابه شاهد اخبار گوناگونی هستیم که برخی از شرکت ها و سازمان ها نسبت به انجام کمک هایی اقدام کرده اند، اما با نگاهی کلی به این موضوع می توان متوجه شد که اپراتور اول کشور یا همان همراه اول در این زمینه اقدامات چشمگیر و بسیار وسیعی داشته است. با نگاهی به سابقه همراه اول در این خصوص می توان به سادگی متوجه شد که اپراتور اول عملکرد درخشانی را در زمینه مسئولیت اجتماعی از خود نشان داده است و یک الگوی بسیار خوب در این زمینه به حساب می آید.
 
اولین اپراتور کشور که حدود ربع قرن تجربه خدمت رسانی دارد، تمام تلاش خود را می کند تا در زمینه مسئولیت های اجتماعی نیز مقام برتر بودن را حفظ کند.
بنابر تعریف ایزو ۲۶۰۰۰، هفت مولفه اصلی استاندارد مسئولیت اجتماعی شرکتی به شرح زیر است:

 

-پاسخگویی
-شفافیت
-رفتار اخلاقی
-احترام به منافع ذی­نفعان (ذی نفعان افراد یا گروه هایی هستند که از رفتار سازمان تأثیر می پذیرند یا بر آن اثر می گذارند)
-احترام به قانون
-احترام به هنجارهای بین المللی
-احترام به حقوق بشر

 

همراه اول در راستای تحقق چشم انداز خود به عنوان «محبوب ترین شرکت ایرانی» و نیز جهت تحقق اهداف راهبردی مسئولیت اجتماعی اش و با توجه به فرآیندهای تصمیم گیری و ارزیابی موجود، فعالیت های مسئولیت اجتماعی اش را ذیل محورهای بشر دوستانه و حفظ محیط زیست تعریف کرده است و اقدامات زیر را پیرامون این دو محور انجام داده است؛

 

-حمایت از سیل زدگان استان های لرستان، خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان و صرف حدود ۲۰ میلیارد تومان جهت ارائه خدمات و تامین اقلام اساسی به این مناطق

 

-رایگان نمودن تماس ۶۰ هزار بهورز و کمک ۳۰ میلیارد ریالی در ساخت بیمارستان سیار بدلیل انتشار ویروس کرونا

 

-ایجاد بستر USSD جهت جلب مشارکت در نوسازی مدارس مناطق محروم

 

-تهیه ماسک برای مناطق آلوده

 

-حمایت مالی از باغ گیاه شناسی ملی ایران و انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای کاشت، حفظ و نگهداری گونه های گیاهی

 

-تامین هزینه خرید تجهیزات آب شیرین کن جهت برطرف کردن مشکل  تامین آب شرب در شهرستان آبادان

 

همراه اول با یک الگوسازی درست برای جامعه در عرصه مسائل اجتماعی، توقع مردم را از شرکت های مختلف بالا می برد، بنابراین، در راستای الگوسازی های درست در جامعه گام بر می دارد. در واقع، مردم از شرکت های مختلف توقع دارند که در زمینه های اجتماعی فعال شوند و فعالیت صرف تجاری نداشته باشند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه