ارسال به دیگران پرینت

برگزاری مجدد تورهای مشهد

شهر مشهد یکی از شلوغ‌ترین مقاصد گردشگری کشورمان در ایام نوروز است.

برگزاری مجدد تورهای مشهد

بنابراعلام نهال گشت، برای عید امسال هم انتظاری جز این نبود. به‌ طوری‌ که بسیاری از هموطنان ما از چند ماه قبل تور مشهد خود را رزرو و حتی خریداری کرده بودند؛ اما با شیوع ویروس کرونا بسیاری از تورهای مسافرتی از جمله تمامی تورهای مشهد کنسل شدند.

همچنین در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۸ و با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، درهای حرم‌ مطهر بسته شدند تا حسرت دیدار امام مهربانی‌ها، بیش از ۳ ماه به طول بیانجامد.

برگزاری مجدد تورهای مشهد

با فرارسیدن فصل تابستان امید می‌رود تا با گرم‌تر شدن هوا و رعایت اصول بهداشتی و اجرای شیوه‌نامه‌ها و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در حرم مطهر رضوی، شرایط تشرف و زیارت امام رضا (ع) و تهیه تور مشهد میسر شود.

اگر چه در حال حاضر تور هوایی مشهد و نیز تور مشهد با قطار، به‌صورت محدود برگزار می‌شوند، اما توصیه می‌شود تا در حال حاضر، زائران عجله‌ای برای سفر به مشهد نداشته باشند تا با مساعد شدن شرایط، تمام بخش‌های حرم بازگشایی شوند؛ اما شرایط تور مشهد در تابستان پیش رو کمی متفاوت است شرایط تور مشهد و شلوغی مشهد در دهه اول محرم قطعا تغییر خواهد کرد.

حال و هوای مشهد در ماه محرم

با فرارسیدن ماه محرم، فضا آرایی شهر مقدس مشهد متناسب با ایام عزاداری صورت گرفته و تقاضا برای تهیه تور مشهد افزایش خواهد یافت. به‌ طوری‌ که کمتر از دیگر ایام سال شاهد تور ارزان مشهد خواهیم بود. از جمله آیین‌های عزاداری شهر مشهد می‌توان به مراسم اذن عزا، مرام سنتی صلات، مرام مقتل خوانی و مراسم خطبه‌خوانی اشاره کرد.

آئین اذن عزا

در این مراسم، پرچم گنبد، پوشش ضریح و گلدسته‌های حرم مطهر رضوی به نشانه استقبال از ماه عزای حسینی به رنگ مشکی درمی‌آید. به همین خاطر برخی از زائرین، تور مشهد از تهران خود را طوری تهیه می‌کنند تا دو روز قبل از ماه محرم در مشهد بوده و خود را به آیین اذن عزا برسانند.

مراسم سنتی صلات

صلا یا صلات به مراسمی گفته می‌شود که در آن جمعی از خادمان حرم مطهر با شعرخوانی، مرثیه‌خوانی و نوحه‌خوانی با مضمون عزاداری و سوگواری برای سید و سالار شهیدان، زائران امام را به اقامه عزا و برپایی و شرکت در مراسم سوگواری محرم دعوت می‌کنند.

آیین مقتل خوانی

مراسم مقتل خوانی در روز عاشورا همراه با مرثیه‌سرایی، سینه‌زنی و قرائت زیارت عاشورا، در حرم امام رضا برگزار می‌شود. بسیاری از علاقه‌مندان آیین مقتل خوانی تور مشهد خود را برای شرکت در این مراسم تهیه می‌کنند.

مراسم خطبه‌خوانی

در این مراسم، خدام آستان قدس رضوی در حالی‌ که شمع‌های روشن در دست دارند، دورتادور صحن انقلاب اسلامی حلقه می‌زنند و با مرثیه‌سرایی و عزاداری، فرارسیدن ایام عزا را به محضر امام رضا (ع) تسلیت می‌گویند.

شب شام غریبان

مراسم شام غریبان، مانند مراسم خطبه‌خوانی دو بار در سال برگزار می‌شود. در این شب تمام خدمه آستان قدس رضوی با شمعی روشن و نظمی خاص برای عزاداری و سوگواری و عرض تسلیت به‌سوی حرم مطهر به راه می‌افتند. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد در ماه محرم رادارید.

هتل‌های مشهد در محرم ۹۹

هتل‌های مشهد در ایام محرم بسیار شلوغ بوده و گل‌ها ظرفیت آن‌ها تکمیل می‌شود. پس بهتر است تا قبل از شروع ماه محرم به فکر رزرو هتل محل اقامت خود در مشهد باشید. همچنین با توجه به شیوع کرونا بهتر است تا هتل‌هایی را مدنظر قرار دهید که اقدامات لازم برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به‌درستی رعایت می‌کنند.

تور مشهد هتل قصر طلایی، یکی از تورهای خوب و باکیفیت مشهد است. مسئولین هتل قصر طلایی ضمن آماده‌سازی فضای داخلی هتل برای استقبال از ماه محرم، تمام تمهیدات لازم برای مقابله با شیوع کرونا ازجمله، ضدعفونی کامل تمام فضاهای اتاق‌ها، سالن‌ها، رستوران‌ها آسانسورها و تعویض و ضدعفونی سازی مکرر تمامی لوازم و سرویس‌های خواب موجود در اتاق‌ها را در نظر گرفته و رعایت می‌کنند.

برای حضور در مشهد در ماه محرم برنامه‌ریزی کنید

شاید شما هم برای سفر به مشهد در شرایط فعلی کمی تردید داشته باشید؛ اما بهتر است از همین حالا برای سفر به مشهد و تهیه تور مشهد برنامه‌ریزی کنید. ممکن است شرایط بهتر شود. برخی برای سلامتی خود و دیگران، ممکن است سفر خود را به تاخیر بیاندازند. از این‌ رو قیمت تور مشهد هنوز چندان مشخص نیست.

ممکن است استقبال از تور مشهد چندان زیاد نباشد، دراین صورت شاید بتوان تور مشهد ارزان و تور مشهد لحظه آخری را به‌راحتی تهیه کرد؛ اما اگر استقبال از تور مشهد زیاد باشد، ممکن است قیمت تور مشهد از حالت عادی هم بیشتر شود.

در این صورت بهتر است به فکر تهیه تور مشهد نهال گشت باشید. یکی از بهترین و امن‌ترین تورهای قطار مشهد، تور مشهد قطار فدک است. قطار فدک علاوه برداشتن امکانات رفاهی بسیار عالی و هم‌تراز با یک هتل ۵ ستاره، فضایی بسیار تمیز و مرتب دارد.

اما خود شما نیز بهتر است، پروتکل‌های بهداشتی و به‌ویژه فاصله اجتماعی را در سفر به مشهد رعایت کنید تا خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا به بیماری قرار ندهید. کارشناسان تور مشهد نهال گشت نیز، توصیه‌های بهداشتی لازم برای سفر در این ایام را به شما ارائه خواهند داد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه