ارسال به دیگران پرینت

وجود نقص فنی در پرواز اهواز-مشهد هواپیمایی آسمان

نقص فنی هواپیمای مسیر اهواز-مشهد شرکت هواپیمایی آسمان، این هواپیما را مجبور به بازگشت به فرودگاه مبدا ( اهواز) کرد.

وجود نقص فنی در پرواز اهواز-مشهد هواپیمایی آسمان

مدیرکل فرودگاههای خوزستان پنج شنبه شب اظهار کرد:  پرواز شماره ٨٣٦ هواپیمایی آسمان به مقصد مشهد که ساعت 12:10 از اهواز برخاسته بود، پس از 40 دقیقه پرواز به دلیل نقص فنی به فرودگاه اهواز بازگشت.

محمدرضا رضایی یادآور شد: در حال حاضر مسئولان مشغول رفع نقص فنی این هواپیما بوده و هنوز ساعت خروج دوباره این پرواز اعلام نشده است.

گفتنی است این چندمین پروازی است که به دلیل نقص فنی طی چند روز گذشته در فرودگاه اهواز فرود اضطراری داشته است.

گفته می شود ایران از سال ٨٤ تاکنون بیش از ٥٠٠ سانحه هوایی شامل ١٥ سانحه هوایی مهم ١٠ سانحه هوایی منجر به مرگ را تجربه کرده که در آن ها بیش از یک هزار و 500 نفر جان خود را از دست داده اند.

عوامل مختلف از جمله فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور که منجر به بروز سوانح متعدد شده، باعث شده امروزه صنعت هوانوردی در ایران یکی از بالاترین میزان وقوع حوادث را در جهان داشته باشد با این حال بسیاری از مسئولان خرید هواپیما را که دولت در دستور کار خود قرار داده بود، هنوز جزو اولویت های کشور نمی دانند.

فرودگاه بین المللی اهواز با مساحتی بالغ بر ٢٨٠ هکتار و یک باند پرواز در شهر اهواز در جنوب غربی ایران واقع شده‌ و میانگین پروازهای داخلی و خارجی - ورود و خروج این فرودگاه روزانه ٩٠ پرواز است.

هر سال بیش از ٣٢ هزار و ٨٥٠ پرواز در این فرودگاه انجام شده و در٦ ماهه نخست امسال یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر مسافر جابجا شده که پیش بینی شده تا پایان سال حدود سه میلیون نفر از طریق فرودگاه اهواز تردد کنند.

در سال ٢٠١٥ نزدیک به ٢ میلیون و ٣٠٠ هزار نفر مسافر و در سال ٢٠١٦، ٢ میلیون و ٦٠٠ هزار نفر از طریق این فرودگاه جابجا شده که رتبه چهارم جابجایی در کشور است.

در حال حاضر مسافران ١٨٠ کشور با ویزای فرودگاهی می‌توانند بدون ویزا وارد فرودگاه اهواز شده و مجوز ویزای٩٠ روزه را در خوزستان بگیرند.

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه