ارسال به دیگران پرینت

محکوم شدن فریبا عادلخواه به ۶ سال حبس

فریبا عادلخواه شهروند ایرانی - فرانسوی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شد که در صورت قطعیت، پنج سال آن اجرا می‌شود.

 محکوم شدن فریبا عادلخواه به ۶ سال حبس

بر اساس آنچه سعید دهقان وکیل مدافع فریبا عادلخواه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته، موکلش به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به پنج سال و بابت عنوان اتهامی تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم شده است.

بنابر اعلام دهقان، این حکم بدوی است و در مهلت قانونی به آن اعتراض می‌کنیم.

وی گفته که در حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، هر چند اسم مارشال دیگر متهم این پرونده که چندی پیش با فرانسه تبادل شد، آمده اما حکمی برای او صادر نشده است.

۲۵ تیر ۹۸ غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پرونده فریبا عادل خواه به کجا رسید و آیا مقامات ایران به درخواست کنسولگری فرانسه در این ارتباط پاسخ دادند یا نه گفت: این فرد جز متهمانی است که اخیرا دستگیر شده و به لحاظ ماهیت پرونده و موضوعاتی که در آن مطرح است هنوز فرصت مناسب برای اطلاع‌رسانی به این پرونده نیست بنابراین ما اصل بازداشت را تایید می‌کنیم و ان‌شاالله با ادامه تحقیقات و روشن شدن زوایای پرونده اطلاع‌رسانی شفاف‌تری انجام خواهد شد.

بعد از آن ١٧ دی ماه ٩٨، سعید دهقان وکیل فریبا عادلخواه به ایرنا گفت: اتهام اصلی موکلم جاسوسی بود و خانم عادلخواه علاوه بر تبرئه از اتهام جاسوسی، از اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق طرح مباحثی از جمله «مخالفت با قانون حجاب اجباری و مخالفت با قوانین تبعیض آمیز میان زن و مرد» نیز تبرئه و منع تعقیب صادر شد.

وی ادامه داد: شعبه اول بازپرسی دادسرای امنیت شهید مقدس اوین در جلسه رسیدگی به پرونده عادلخواه که بیش از سه ساعت و نیم طول کشید، همزمان با اخذ آخرین دفاع و همچنین دفاعیات کتبی و شفاهی، سه اتهام دیگر برای او اضافه کرد.

دهقان اظهار داشت: با توجه به تأیید دادستانی، کیفرخواست با دو اتهام دیگر با عناوین «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» به دادگاه انقلاب می‌رود.

دیگر متهم این پرونده رولاند مارشال بود که اواخر اسفند ۹۸ با جلال روح الله‌نژاد مهندس ایرانی که بیش از یک سال قبل به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در فرانسه بازداشت شده بود، مبادله شد.

 

منبع : خبر گزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه