ارسال به دیگران پرینت

حدود 85 هزار زندانی از مرخصی کرونا بهره‌مند شده‌اند

سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شیوع کرونا گفت که تا امروز حدود 85 هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره‌ مند شده‌اند.

حدود 85 هزار زندانی از مرخصی کرونا بهره‌مند شده‌اند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست هفتگی خود درباره اعطای مرخصی به زندانیان به دلیل شیوع کرونا گفت: به لحاظ درک درست دستگاه قضا از شرایط موجود و برنامه سنواتی که برای ایام نوروز داشتیم، بخشنامه ریاست قوه قضاییه با شرایط خاصی برای اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط تصویب شد که تا به امروز حدود 85 هزار نفر از زندانیان از این مرخصی بهره‌مند شدند.

اسماعیلی در مورد اخبار مربوط به عدم ارائه مرخصی به زندانیان سیاسی که حکومت ایران از آنها به عنوان "زندانی امنیتی" یاد می‌کند، نیز افزود: در این بخشنامه برای اعطای مرخصی به زندانیان امنیتی پیش بینی‌های لازم به عمل آمده و صراحتا اعلام می‌کنم که بر اساس آمار جمع آوری شده، بیش از پنجاه درصد از زندانیان امنیتی هم از مرخصی استفاده کرده‌اند و در مورد فضاسازی که بعضا انجام می‌شد که زندانیان امنیتی از این مرخصی محروم هستند، باید گفت که اصلا اینگونه نیست.

وی با اشاره به روند محاکمه متهمان مرتبط با پرونده اختلاس از بانک سرمایه نیز گفت که محمدرضا جهانبانی و عمار صالحی دو تن از متهمان پرونده به ترتیب به "تحمل بیست سال حبس، 74 ضربه شلاق در انظار عمومی، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، استرداد پنج هزار و سه میلیارد و پانصد میلیون و پانصد هزار ریال در حق بانک سرمایه" و "تحمل ده سال حبس و محرومیت دائم از خدمات دولتی" محکوم شده‌اند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران درباره تعیین نرخ دیه برای سال 1399 نیز تصریح کرد: نرخ دیه برای سال 99 در ماه‌های غیرحرام 330 میلیون تومان تعیین شده است که با رشد 20 درصدی نسبت به مبلغ نرخ دیه سال 98 همراه بوده است. 

اسماعیلی درباره پرونده مربوط به ضرب و شتم یک زن از سوی یک مرد در تهران نیز اظهار داشت: رسیدگی دادسرایی آن به اتمام رسیده و پرونده جهت صدور حکم به دادگاه ارسال شده و منتظر رسیدگی همکارانمان در دادگاه هستیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه