ارسال به دیگران پرینت

ساخت مسکن جدید راهکار بازار اجاره است نه تمدید اجاره‌نامه

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان گفت: مشکل مسکن در کشور با تمدید دو ماهه اجاره‌نامه‌ها حل نمی‌شود و کشور به صورت جدی به ساخت مسکن جدید نیاز دارد.

ساخت مسکن جدید راهکار بازار اجاره است نه تمدید اجاره‌نامه

«مجتبی بیگدلی»، رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در خصوص طرح‌های دولت برای سامان بخشی به وضعیت مسکن مردم در دوران کرونا و همچنین بازار مسکن گفت: متاسفانه استراتژی درستی برای بازار مسکن اتخاذ نشده است.

او با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی دولت وظیقه دارد مسکن مردم را تامین کند، اظهار کرد: طرح‌های احداث مسکن باید به صورت جدی دنبال شود تا مردم بتوانند نیاز خود را در خصوص مسکن تامین کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: متاسفانه ارائه تسهیلات مالی بانک‌ها برای شرکت‌های سازنده مسکن متوقف شده است اما تسهیلات به بخش‌های دیگری مانند خودروسازی به سادگی تخصیص داده می‌‌شود.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان کشور با اشاره به اینکه هزینه برخی مجوزها تا 60 درصد افزایش یافته است، افزود: دولت باید تلاش کند که احداث مسکن برای فعالان این حوزه تسهیل شود.

بیگدلی ادامه داد: «این در حالی است که زمانی که به بانک‌ها برای اخذ تسهیلات مراجعه می‌کنیم، جواب می‌دهند بانک مرکزی بخشنامه کرده است که این وام‌ها متوقف شود.»

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان اظهار کرد: پتانسیل عظیمی در بخش ساخت مسکن وجود دارد و انبوه‌سازان می‌توانند تا 4 میلیون واحد مسکن را ظرف یک و نیم سال به بهره‌برداری برسانند که این تعداد مسکن مشکلات بسیاری را در این حوزه حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص معضلات مسکن نباید به راه‌کارهای کوتاه‌مدت بسنده کنیم، افزود: برای حل این مشکل باید ریشه‌ای عمل کرد و ریشه مشکلات کمبود مسکن است بنابراین دولت باید فرصت را به سازندگان بدهد تا معضلات حوزه مسکن حل شود.

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان در خاتمه نیز با اشاره به اینکه سازندگان مسکن آماده‌اند تا مسکن مورد نیاز مردم را احداث کنند، گفت: اگر تفاهم‌نامه‌ای بین دولت و بخش خصوصی برای احداث انبوه مسکن تدوین شود، فرصت ساخت مسکن به سازندگان داده خواهد شد که در نتیحه آن بازار با آرامش همراه می‌شود.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه