ارسال به دیگران پرینت

شهر تهران همواره با ۳ دغدغه فرونشست، سیلاب و زلزله دست و پنجه نرم کرده است

نژاد بهرام درباره بافت ناپایدار شهری و لزوم احیای بافت فرسوده با توجه به مخاطرات طبیعی توضیحاتی داد.

شهر تهران همواره با ۳ دغدغه فرونشست، سیلاب و زلزله دست و پنجه نرم کرده است

زهرا نژاد بهرام رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شهر تهران همواره با ۳ دغدغه فرونشست، سیلاب و زلزله دست و پنجه نرم کرده است و باید گفت در این سه بخش به دلایلی از جمله بودجه تا به امروز نتوانستیم توفیقی کسب کنیم.

وی افزود: باید به مشکلاتی چون زلزله و سیلاب به شکل فرامنطقه‌ای نگاه کرد و نباید آن را در مقیاس محله‌ای دید.

نژاد بهرام ادامه داد: ۱۵ هزار هکتار بافت ناپایدار و بیش از ۳ هزار (۳ هزارو ۲۶۸ هکتار) هکتار بافت فرسوده داریم که ۱۵ درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و در تعریف بافت ناپایدار باید گفت ساختمان‌هایی وجود دارند که استحکام کافی ندارند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: تاکنون ۴۵ درصد قطعه زمین‌های بافت فرسوده پایتخت نوسازی شده اند، اما نکته حائز اهمیت این است که ما به دنبال درجا سازی هستیم و تا امروز قطعه زمین‌ها نوسازی شده اند.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران افزود: قطعات زمین بافت فرسوده نوسازی شده اند و به فضاهایی چون انبار تبدیل شدند و می‌توان گفت برای نوسازی بافت فرسوده با مشکل فرسوده سازی مواجه هستیم.

نژاد بهرام ادامه داد: در سال ۹۴ از صد پلاک نوسازی شده برداشت اطلاعات شد و در بررسی‌ها مشخص شد ۴۵ درصد ساختمان ها استحکام لازم را ندارند، به همین دلیل رویکرد مدیریت شهری باید به سمت ارتقای کیفیت ساخت حرکت کند.

او بیان کرد: در سال۹۷ تفاهم نامه‌ای با سازمان استاندارد و نظام مهندسی موضوع شناسنامه فنی ملک و مهندسی چهار ناظره مطرح شد، اما تنها یک موضوع مطرح شد مبنی بر اینکه آیا این دست از اقدام‌ها هزینه ساختمان را افزایش می‌دهد یا خیر، اما باید تأکید کرد زمان روی کار آمدن شورای پنجم اقدام‌های خوب و موثری در حوزه ساختمان و ماده ۱۰۰ رخ داده‌ است.

عضو شورای شهر تهران گفت: شورای شهر تهران نشان داد به دنبال مسائل مالی در اجرای طرح ترافیک نیست، زیرا از ابتدای شیوع ویروس کرونا مدیریت شهری هزینه‌های بسیاری برای ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داد و ما متعهد هستیم که سلامت مردم را حفظ کنیم.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه