ارسال به دیگران پرینت

آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۶هزار ۴۸۶ جانباخته، بیش از ۱۰۳ هزار مبتلا

وزارت بهداشت ایران می‌گوید در ٢٤ ساعت گذشته ۶۸ نفر به علت کرونا جان‌ باخته‌اند و یک هزار و ۴۸۵ مورد ابتلای جدید شناسایی شده است.

 آمار رسمی کرونا در ایران؛ ۶هزار ۴۸۶ جانباخته، بیش از ۱۰۳ هزار مبتلا

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، امروز (پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت) گفت آمار رسمی مبتلایان کرونا در ایران به ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۴۸۶ نفر رسیده است.

او درباره مبتلایان جدید گفت "دو سوم موارد شناسایی شده جدید از جمله افراد نزدیک به بیمار یا خانواده‌های آنها بودند و یک سوم افراد از جمله کسانی هستند که به بیمارستان‌ها مراجعه کردند".

بنا به آمار رسمی، بیش از ۸۲ هزار نفر نیز پس از ابتلا به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند و ۲ هزار و ۷۲۸ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

بنابر این آمار تا کنون ۵۴۴ هزار تست تشخیص کرونا در ایران انجام شده است.

روز گذشته آمار مبتلایان به کرونا در ایران ۱۰۱ هزار و ۶۵۰ نفر و تعداد کل جان باختگان نیز به ۶ هزار و ۴۱۸ نفر اعلام شده بود.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران دیروز هشدار داده بود که روند شمار مبتلایان در ایران مجددا در چند روز گذشته سیر صعودی داشته است. او از مردم خواست فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

درباره درستی آمارهای رسمی کرونا در ایران هم منابع داخلی هم خارجی ابراز تردید کرده‌اند. در آخرین مورد، مرکز پژوهش‌های مجلس ایران آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان را چند برابر آمار رسمی دانست اما وزارت بهداشت می‌گوید تفاوت آمار به دلیل محدودیت آزمایش است.

'اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است'

فرهنگ کره بندی، رئیس بیمارستان رازی اهواز درباره شیوع ویروس کرونا گفته اوضاع خوزستان در حال بحرانی شدن است.

فرهنگ کره بندی گفته "وضع به قدری خراب است که از هر دو مراجعه کننده به بیمارستان رازی باید یک نفر بستری شود."

اوهمچنین گفته که اگر در اورژانس ۱۰۰ مراجعه کننده داشته باشیم نیمی از آن ها باید بستری شوند.

آقای کره بندی گفت "مردم رعایت نکردند و این عدم رعایت باعث شده که بیماران دیابتی، افراد مسن و افراد با بیماری های زمینه ای با حال بد به بیمارستان مراجعه کنند".

منبع : بی بی سی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه