ارسال به دیگران پرینت

کمر بازار فروش موبایل شکست!

آمار و گزارش‌های متتشر شده نشان می‌دهد که میزان فروش و عرضه گوشی‌های هوشمند در بازار‌های جهانی در نخستین فصل از سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا با کاهش ۱۳ درصدی روبرو شده است.

کمر بازار فروش موبایل شکست!

کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی کانتر پوینت (Counterpoint Research) به تازگی با انتشار آمار و گزارش‌های جدید اعلام کرده اند که میزان فروش و عرضه در بازار‌های جهانی موبایل در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شروع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا، ۱۳ درصد کاهش یافته است و مجموع کل میزان فروش موبایل در بازار‌های جهانی نتوانست از مرز ۳۰۰ میلیون دستگاه در این بازه زمانی عبور کند.، بر اساس آمار‌های منتشر شده از سوی این کارشناسان، بیشتر شرکت‌های تولید کننده موبایل همچون سامسونگ، هوآوی و اپل که همواره در رتبه‌های برتر فهرست رده بندی بزرگترین سازندگان گوشی‌های هوشمند جای دارند، با کاهش و افت قابل توجهی در نخستین فصل سال ۲۰۲۰ میلادی مواجه شده اند.

البته در این میان دو شرکت شیائومی و ریل‌می بر خلاف سایر تولید کنندگان موبایل با کاهش میزان فروش و عرضه در این بازه زمانی مواجه نشده اند.

نمودار زیر به وضوح میزان فروش برترین شرکت‌های تولید کننده موبایل و سهم آن‌ها در بازار‌های جهانی را در در نخستین فصل سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان داده و مقایسه می‌کند.

 

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه