ارسال به دیگران پرینت

ضرر ۶۱۰ میلیون دلاری شرکت آمریکایی «اکسان موبیل» در پی سقوط قیمت نفت

شرکت نفتی آمریکایی «اکسان موبیل» از ضرر ۶۱۰ میلیون دلاری این شرکت در پی سقوط قیمت نفت در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا خبر داد.

ضرر ۶۱۰ میلیون دلاری شرکت آمریکایی «اکسان موبیل» در پی سقوط قیمت نفت

بازار نفت در ماه آوریل به دلیل افت تقاضا و تعطیلی موقت بسیاری از صنایع در سراسر جهان  با افت قیمت بسیار چشمگیری مواجه شد.

«اکسان موبیل»، شرکت بزرگ نفتی آمریکا، روز جمعه از ضرر ۶۱۰ میلیون دلاری خود طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ میلادی خبر داد، در حالی که سود این شرکت در مدت زمان مشابه در سال گذشته  ۲.۳۵ میلیارد دلار بود، این سود کاهشی ۱۱.۷ درصدی را در سه ماهه اول سال تجربه کرده است.

بحران جاری در شرکت اکسون، این کارتل نفتی آمریکایی را مجبور به اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه در این‌باره کرد. اکسون موبیل هزینه‌های جاری خود را ۳۰ درصد کاهش داده و به ۲۳ میلیارد دلار برای سال جاری رسانده است.

هرچند که کشورهای عمده تولیدکننده نفت موفق به حصول توافق بر سر کاهش تولید جهانی نفت شدند، با این وجود قیمت نفت به نازلترین سطح خود طی دو دهه اخیر رسید. معاملات نفت «وست تگزاس» حتی برای نخستین بار در طول تاریخ منفی شد. به اتمام رسیدن مخازن برای ذخیره نفت از جمله دلایلی بوده که بهای نفت تگزاس را منفی کرد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه