ارسال به دیگران پرینت

استاندار مرکزی: هپکو اراک باید با فوریت به ایمیدرو واگذار شود

استاندار مرکزی گفت: شرکت هپکو باید در اسرع وقت به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شود.


استاندار مرکزی: هپکو اراک باید با فوریت به ایمیدرو واگذار شود

سیدعلی آقازاده افزود: مسایل و مشکلات شرکت هپکو اراک امروز در نشستی با حضور رییس قوه قضاییه مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست با پیشنهاد استانداری مرکزی و استقبال رییس قوه قضاییه مقرر شد این واحد تولیدی در اسرع وقت به ایمیدرو واگذار شود.

وی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد سه درصد از سهام هپکو به فروش برسد و درآمد حاصل از آن در فرآیند تولید و به عنوان منبعی برای سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه به‌کار گرفته شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: با توجه به اینکه بر اساس قانون درآمد فروش سهام شرکت‌های دولتی باید به خزانه دولت واریز شود، اما در این نشست مصوب شد که این درآمد با نظارت گسترده دستگاه‌های مسوول به صورت تمامی در اختیار هپکو قرار گرفته تا از آن طریق زمینه تولید و بالندگی شرکت فراهم شود.

آقازاده اظهار داشت: طرح بازپس‌گیری هپکو اراک از بخش خصوصی و واگذاری آن به سازمان خصوصی سازی در ۲۶ شهریورماه پارسال که ریل راه‌آهن از سوی کارکنان این واحد تولیدی بسته شد از سوی استانداری مرکزی به ریاست جمهوری پیشنهاد شد و با موافقت ایشان ظرف مدت یک ماه این طرح عملیاتی شد.

وی اضافه کرد: طرح واگذاری هپکو به ایمیدرو نیز از سوی استانداری مرکزی مطرح شد و انتظار می‌رود با این اقدام این واحد تولیدی با سرعت بیشتری به چرخه تولید مستمر بازگردد.

هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

این شرکت ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی، چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شوند.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار و مشکلاتی برای آن ایجاد شد.

این واحد تولیدی سال گذشته از بخش خصوصی بازپس‌گرفته و به سازمان خصوصی‌سازی واگذار شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه