ارسال به دیگران پرینت

روز مرگبار انگلیس

آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه‌میلیون‌ودویست‌هزار نزدیک شد

کشورهای آمریکا، روسیه، اسپانیا، ایتالیا و ترکیه در 24 ساعت گذشته بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 را داشته اند.

آخرین آمار جهانی کرونا؛شمارمبتلایان به سه‌میلیون‌ودویست‌هزار نزدیک شد

تا به این لحظه، کشورهای آمریکا با 13,069، روسیه با 5,841،اسپانیا با 4,771، انگلیس با 4,076، ترکیه با 2,936 و ایتالیا با 2,936 مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته داشته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،   در مراسم روز سه شنبه کاخ سفید برای صاحبان مشاغل کوچک و کارکنانی که از "برنامه محافظت از حقوق" بهره‌مند می‌شود، دونالد ترامپ سخنان خود را بیان کرد و به سؤالات جدید مربوط به ویروس کرونا پاسخ داد.

ترامپ درباره شیوع کووید-۱۹ گفت: این در ۱۸۴ کشور وجود دارد. باور آن سخت است، این غیر قابل تصور است. این باید در همان مبدا که چین بود، متوقف می‌شد. اکنون ما ۱۸۴ کشوری را داریم که در حال گذر از میان جهنم هستند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین با تکرار ادعاها علیه سازمان جهانی بهداشت مدعی شد این سازمان بین‌المللی آمریکا را گمراه کرده است. 

ترامپ همچنین مدعی شد سازمان جهانی بهداشت با چین برای پنهان کردن شیوع کووید-۱۹ (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) تبانی کرده است. او گفت: «این را بررسی می‌کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از ادعاهایش گفت: «از سازمان جهانی بهداشت خشنود نیستیم.»

دونالد ترامپ که به شدت در آمریکا بابت نحوه مدیریتش در خصوص شیوع ویروس کرونا مورد انتقاد قرار گرفته از چند هفته پیش سازمان بهداشت جهانی را  را به جانبداری از چین و تلاش برای پنهان کردن اطلاعات اولیه در خصوص شیوع کرونا متهم کرده است. 

به گزارش سی ان ان، دکتر آنتونی فائوچی کارشناس ارشد حوزه بیماری های عفونی در دولت آمریکا گفته است که موج دوم شیوع کرونا ویروس اجتناب ناپذیر است. وی گفته است تا چه حد ابعاد این شیوع می تواند بد باشد بستگی به پیشرفت های دولت آمریکا در ماه های آینده دارد. وی گفته تا آن موقع اگر تمام اقدامات بازدارنده  را بررسی و از آن استفاده کنیم عملکرد خوبی خواهیم داشت. اگر چنین نشود پاییز و زمستان بسیار بدی را پیش رو خواهیم داشت. او همچنین نسبت به برداشتن محدودیت ها در ایالت ها هشدار داده است.

لازم به ذکر است که آمریکا از لحاظ تعداد قربانیان ویروس کرونا با اختلاف بسیار زیادی نسبت به کشور دوم (ایتالیا با 27700 مورد مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به کرونا) رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است.

این کشور تا این لحظه 1,048,834 مورد مبتلا و  60,495 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 1.229  تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

انگلیس

وزارت بهداشت و درمان انگلیس اعلام کرد در پی همه گیری ویروس کرونا، تاکنون بیش از دو میلیون عمل جراحی در این کشور لغو شده است تا بتوان از بیماران مبتلا به کووید ۱۹، مراقبت کرد. روزنامه گاردین در این باره نوشت: طولانی شدن فهرست منتظران اعمال جراحی در انگلیس موجب خواهد شد پس از پایان بحران کرونا، وزارت بهداشت و درمان از ۲۰ هزار پرستار و پزشکی که به صورت داوطلبانه و به منظور کمک به درمان بیماران کرونایی به این وزارتخانه بازگشته اند بخواهد تا پس از بحران نیز در بیمارستان‌ها بمانند و در اعمال جراحی انباشته شده، کمک کنند.

روزنامه گاردین به نقل از گزارش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس نوشت تاخیر اعمال جراحی در این کشور، ماهانه یک میلیارد پوند هزینه دارد، اما ۱۲ هزار تخت بیمارستانی را برای درمان بیماران کرونایی، آزاد می‌کند.

روزنامه سان با استناد به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نیز نوشت:  شمار قربانیان ویروس کرونا در انگلیس، احتمالا ۵۴ درصد بیش‌تر از آمار رسمی است که دولت اعلام می‌کند و بدین ترتیب، شمار واقعی جان باختگان از همه گیری ویروس کرونا در این کشور، اکنون دستکم ۳۲ هزار نفر است.   پروفسور مارتین گرین (Martin Green)، مدیر مراکز نگهداری در انگلیس نوشت براورد می‌شود شمار قربانیان ویروس کرونا در این مراکز، از ده هزار نفر هم فراتر رفته باشد.

با احتساب شمار قربانیان ویروس کرونا در خارج از بیمارستان ها، اکنون انگلیس پس از آمریکا، بیش‌ترین قربانیان ویروس کرونا در جهان را داراست، اما با احتساب نسبت جمعیت دو کشور، انگلیس به نسبت جمعیت، دو برابر آمریکا تاکنون در این همه گیری، قربانی داشته است.

این کشور تا این لحظه165,221 مورد مبتلا و 26,097 مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 4,419 تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

اسپانیا

تداوم روند نزولی شمار مبتلایان و جانباختگان بیماری همه‌گیر کووید-19 در اسپانیا، به دولت این کشور جرات و جسارت داد تا به سمت کاهش تدریجی محدودیت‌ها و لغو نامتوازن قرنطینه در هفته‌های آتی گام بردارد.  به گزارش بی بی سی، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا  طرح دولت را برای کاهش محدودیت‌ها و بازگشت به زندگی عادی در قالب برنامه‌ای چهار مرحله‌ای تا پایان ماه ژوئن (خرداد- تیر) اعلام کرد.

پدرو سانچز در تبیین طرح قرنطینه نامتوازن گفت: لغو تدریجی محدودیت‌های اعمال شده ناشی از شیوع گسترده کرونا از سوی دولت که از 14 مارس (24 اسفند) شروع شد و علاوه بر ایجاد اختلال در روند زندگی مردم، اقتصاد کشور را نیز فلج کرد، از چهارم می (15 اردیبهشت) کلید خواهد خورد و شرایط اجرای آن از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.  

به گفته سانچز مدت زمان در نظر گرفته شده برای هر یک از مراحل چهارگانه، حداقل 15 روز و در مجموع هشت هفته بوده و سپس با بررسی روند گسترش بیماری، تدابیر بعدی اتخاذ خواهد شد.   

براساس اعلام دولت اسپانیا، در مرحله نخست طرح، کلیه مشاغلی که با تعیین وقت ملاقات با مشتریان و ارباب رجوع سروکار دارند، همچون سالن‌های آرایشگری مشروط به حفظ فاصله اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی قادر به از سرگیری فعالیت خواهند بود؛ در این مرحله رستوران‌ها با ارائه غذای بیرون بر و بدون صرف در محل، مجاز به بازگشایی هستند.  

در فاز دوم طرح که پیش‌بینی می شود از 11 مه (22 اردیبهشت) در بیشتر مناطق اسپانیا آغاز شود، رستوران‌ها و کافه ها با حداکثر یک سوم ظرفیت و گنجایش خود و جلوگیری از ایجاد ازدحام مجاز به فعالیت خواهند بود؛ در این مرحله افراد سالمی که که هیچ علائمی از بیماری ندارند مجاز به معاشرت و رفت‌وآمد در گروه‌های کوچک هستند.

این کشور تا این لحظه236,899 مورد مبتلا و  24,275مورد فوتی داشته است. طی 24 ساعت گذشته 453 تن دیگر هم جان خود را از دست دادند.

ایتالیا

به گزارش یاهونیوز، طی 24 ساعت گذشته 323 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور جان باخته و آمار کلی قربانیان به بیش از 27600 نفر رسیده است.

 آمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور به بیش از 203 هزار رسیده که از این تعداد وضعیت 1795 نفر وخیم گزارش شده است.

طی 24 ساعت گذشته 2086 مورد جدید ابتلا به کرونا در ایتالیا به ثبت رسیده است که این آمار از تداوم روند نزولی تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایتالیا (در هر شبانه‌روز) حکایت دارد.

ایتالیا از لحاظ آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در رتبه دوم و از لحاظ شمار مبتلایان به این ویروس همه‌گیر در رتبه سوم جهان قرار دارد.

به گزارش الجزیره،  نخست وزیر ایتالیا در آستانه آغاز مرحله دوم مبارزه با کرونا و کاهش تدریجی قرنطینه و محدودیت‌های شدید ترددی، به مردم هشدار داد این کشور همچنان در شرایط بحرانی است و در حال حاضر امکان بازگشت به حالت عادی وجود ندارد.

جوزپه کونته در سفر به استان لومباردیا که کانون گسترش ویروس کرونا در این کشور است خطاب به ایتالیایی‌ها گفت: می‌خواهم این مساله را یادآور شوم که از روز دوشنبه چهارم ماه می، ۴ میلیون و پانصد هزار نفر در بازگشت به سر کار خود باید از اتوبوس، مترو و دیگر وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند که این موج انسانی، به طور حتم می‌تواند بار دیگر به موارد جدید همه گیری ویروس منجر شود بنابراین باید با دقت زیاد نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرد.

کونته همچنین در دیدار از شهر برگامو که کانون کووید ۱۹ در استان لومباردیا به شمار می‌آید نیز هشدار داد در صورت صعودی شدن شیب منحنی گسترش این بیماری در مرحله دوم، بار دیگر محدودیت‌های شدید ترددی اجرا خواهد شد.

روسیه

شیوع ویروس کرونا در روسیه طی 24 ساعته گذشته روند نزولی در پیش گرفته است و شمار افراد مبتلا به این بیماری به زیر شش هزار نفر رسیده است. در همین راستا  در شبانه روز اخیر شمار افراد مبتلا به کرونا در روسیه به پنج هزار و 841 نفر رسید تا تعداد مبتلایان در مجموع به 99 هزار و 399 تن برسد. 

این در حالی است که روز گذشته اعلام شده بود شش هزار و 411 نفر به کرونا مبتلا شده اند. همچنین گزارش شده که ظرف 34 ساعت گذشته 105 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است رئیس جمهوری روسیه دیروز با اعلام اینکه با پایان یافتن ماه جاری میلادی قرنطینه روسیه به دلیل کرونا تمام نمی‌شود، اعلام کرد: روسیه تا یازدهمین روز ماه بعد تعطیل خواهد بود.ولادیمیر پوتین در نشست ویدئویی با سران مناطق روسیه گفت: از اول تا 11 ماه می (12 تا 22 اردیبهشت ماه) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می‌شود.

به گزارش مسکوتایمز شهردار مسکو گفته است که قرار است بیمارستانی در این شهر برای بیماران کرونایی با ظرفیت 10هزار تخت ساخته شود.

ترکیه

به گزارش آناتولی وزیر بهداشت ترکیه با اشاره به اینکه شمار بیماران کرونایی که در روز گذشته بهبود یافتند بیشتر از 2 برابر موارد جدید است گفت که کشورمان تاکنون از این بحران سربلند خارج شده است.

فخرالدین کوجا گفت:   میزان بیماران تحت مراقب ویژه از 58 درصد به 10 درصد و میزان مرگ و میر در انتوباسیون از 74 درصد به 14 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میزان قربانیان کرونا در میان هموطنان ما نسبت به سایر کشورهای اروپایی در پایین‌ترین سطح ‌و رتبه هشتادم قرار دارد گفت: هیچ بیمار کرونائی لازم به بستری را به خانه هایشان نفرستاده و نمی فرستیم. علائم کرونا در هر شهروندان مان که مشاهد شود، به موقع درمان را آغاز می‌کنیم. ترکیه تنها کشوری است که خدمات آمبولانس هوایی را به صورت رایگان به شهروندانش ارائه می‌کند.  او همچنین گفت: کادر بهداشتی فعال در حوزه شناسایی افرادی که با ناقلین ویروس در ارتباط هستند٬ 5849 نفر است. این تیم ها تاکنون 468 هزار 390 نفر را در زنجیره تماس بیماران کرونایی شناسایی کردند.

 در دیگر خبرها  رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت: کشورمان برای تامین نیازهای اساسی در راستای مبارزه با شیوع بیماری و روند عادی سازی وضعیت کشور آمریکا، به عنوان یک هم‌پیمان معتمد و قدرتمند به همیاری و همبستگی با ایالات متحده ادامه خواهد داد.  اردوغان در این نامه که به همراه محموله‌ کمک‌های پزشکی ترکیه به آمریکا ارسال شده است، اظهار داشت: معتقدم که با تلاش‌های مشترک‌مان بر بیماری کووید-19 فائق خواهیم آمد و با تجارب و امکانات جدید که هنگام مقابله با این بحران دریافت کرده‌ایم، در زمینه بهداشت عمومی با گام‌های مستحکم‌تری پیش خواهیم رفت.

 

ایران

در ایران رئیس جمهور در جلسه هیات دولت،  حراست از سلامتی مردم و تامین نیازمندی های جامعه را از اولویت دولت خواند و اظهارداشت: الان هم می گوییم در خانه بمانید و صرفا برای فعالیت و کار ضروری، با احتیاط و هوشمندانه از خانه خارج شوید و در عین حال هیچ کس نمی تواند پیش بینی کند که پایان اپیدیمی ویروس کرونا چه زمانی است و باید با رعایت کامل و دقیق دستورالعمل های بهداشتی برای فعالیت، کار، علم آموزی و تحقیقات و امیدآفرینی در جامعه، آماده شویم.

 روحانی گفت: منطقه سفید به معنای عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی نیست، این دستورالعمل ها باید در مناطق سه گانه قرمز، زرد و سفید با حساسیت، رعایت شوند.

در خبری دیگر جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تست کرونای ۱۰۷۳ نفر دیگر در کشور مثبت شد.

وی افزود: از دیروز تا امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۰۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۳۶۵۷ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹۵۷ نفر رسید. جهانپور با اعلام این که خوشبختانه تا کنون ۷۳۷۹۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند، افزود:  ۲۹۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی همچنین گفت: تا کنون ۴۵۳ هزار و ۳۸۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه