ارسال به دیگران پرینت

آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان به دومیلیون‌ونهصدهزار نزدیک شد

ترامپ نیویورکی‌ها را راهی بیمارستان کرد

همانند روزهای گذشته آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، انگلیس، روسیه و ترکیه بیشترین شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا را داشته اند.

ترامپ نیویورکی‌ها را راهی بیمارستان کرد

روسیه با 5,966، آمریکا با 4,994، انگلیس با 4,913، اسپانیا با 3,995 ترکیه با 2,861، ایتالیا با 2,357 و برزیل با 2,229 جز آن دسته از کشورهایی بودند که بیشترین شمار مبتلایان جدید به کرونا ویروس را به نام خود ثبت کردند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

به نوشته پایگاه خبری «ام‌اس‌ان»،  مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

این مرکز افزود، با این حال این موارد مصرف مواد ضدعفونی کننده، منجر به مرگ نشده‌اند و هیچ یک از مراجعین نیاز به بستری شدن نداشتند.

به گفته سخنگوی مرکز کنترل سموم، از میان این افراد ۹ نفر در اثر مصرف «لایزول» (نوعی پاک‌کننده قوی سطوح)، ۱۰ مورد در اثر مصرف مواد سفیدکننده و ۱۱ مورد در اثر مواد پاک‌کننده خانگی، دچار مسمومیت شدند.  روی آوردن نیویورکی‌ها به مواد ضدعفونی‌کننده پس از آن صورت گرفته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود». ترامپ قبل تر نیز داروی ضدمالاریا را برای درمان کرونا توصیه کرده بود.

در همین حال روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی که روز گذشته منتشر کرد نوشت، بسیاری از جمهوری‌خواهان بر این عقیده‌اند که نشست‌های خبری «دونالد ترامپ»، آسیبی جدی بر موقعیت سیاسی وی وارد کرده‌اند. 

در هفته‌های اخیر جمهوری‌خواهان در آمریکا، با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه بوده‌اند. مدیریت عجیب ترامپ برای مقابله با ویروس کرونا، اقتصاد رو به افول و نظرسنجی‌های عمومی و خصوصی، جمهوری‌خواهان را نگران کرده است. اکنون نیز با توجه به اینکه بیش از 26 میلیون آمریکایی برای بهره بردن از مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند، «دونالد ترامپ» ظاهراً موقعیت متزلزلی را دارد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که وی در ایالت‌های میشیگان و پنسیلوانیا به شدت عقب افتاده است و در ایالت فلوریدا نیز با اختلاف کمی بازنده است.   با توجه به اینکه اخیراً نظرسنجی‌هایی موجب شده نگرانی جمهوری‌خواهان بیشتر شود، این نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که سناتورهای جمهوری‌خواه در ایالت‌ها آریزونا، کلرادو، کارولینای شمالی و مین، نیز رو به افول هستند؛ زیرا سرنوشت آنان به عملکرد ترامپ گره خورده است.

اگر این سناتورها ببازند، جمهوری‌خواهان تنها یک کرسی در ایالت آلاباما خواهند داشت، بنابراین دموکرات‌ها کنترل مجلس سنا را به دست خواهند گرفت و «بایدن» می‌تواند پیروز انتخابات باشد.

آمریکا تاکنون 931,544 مورد ابتلا و 52,936 مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است که طی 24 ساعت گذشته نیز 743 تن دیگر جان خود را از دست دادند.

انگلیس

به گزارش بی‌بی‌سی،  تعداد مبتلایان به کرونا در انگلیس نیز همچنان در حال افزایش بوده و روز شنبه به بیش از ۱۴۸ هزار نفر رسیده است.

آمار اعلام شده مرگ بر اثر کرونا در بریتانیا فقط آمار بیمارستان‌های این کشور را دربرمی‌گیرد و تعداد مرگ‌ها در خانه یا سرای سالمندان در این آمار منعکس نمی‌شود.

این در حالیست که بسیاری لندن را به کندی در تصمیم‌گیری و سهل‌گیری در اعمال محدودیت‌ها از هنگام آغاز شیوع کرونا در چین و سرایت آن به کشورهای دیگر متهم می‌کنند.

گفتنی است، براساس اسناد محرمانه تازه منتشر شده، دولت انگلیس از یک سال گذشته و حتی پیش از شیوع کرونا درباره همه‌گیری و تأثیرات گسترده اجتماعی و اقتصادی این ویروس اطلاع داشته و مورد هشدار قرار گرفته بود. 

این پیش بینی در سندی با عنوان «ارزیابی تهدید امنیت ملی» سال ۲۰۱۹ میلادی توسط «پاتریک والانس» مشاور عالی علمی دولتی صورت گرفته و هشدار داده شده بود که شیوع و همه گیری این ویروس به مرگ ده‌ها هزار نفر منجر خواهد شد.

در این سند به دولت توصیه شده که انبار تجهیزات پزشکی و ملزومات محافظتی کادر درمانی تأمین شود.

در سند مذکور همچنین ضمن هشدار نسبت به تبعات اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس مرگبار، همچنین سه مرحله برای شیوع این ویروس جدید پیش‌بینی شده است.

در این سند علاوه بر این پیش بینی شده به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا اقتصاد انگلیس ۲.۳۵ تریلیون پوند؛ یعنی معادل ۱۳۱ درصد تولید ناخالص داخلی خسارت خواهد دید.

انتشار این سند در حالی صورت گرفته که انتقادات از عملکرد دولت انگلیس در جریان مقابله با کرونا بالا گرفته و بسیاری دولت جانسون را به پاسخ و عملکرد ضعیف در برابر کرونا متهم کرده‌اند.

این کشور تاکنون به طور دقیق 148,377  مورد ابتلا و  20,319مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است که طی 24 ساعت گذشته نیز 813 تن دیگر جان خود را از دست دادند.

اسپانیا

به گزارش ال پایس این کشور ظرف روز گذشته تا کنو 378 مورد فوتی داشته است. این تعداد نسبت به روز گذشته کمی افزایش داشته است اما همچنان برای روزهای متوالی زیر عدد 440 مانده است. اسپانیا همچنین در روز گذشته یعنی جمعه بیشترین میزان بهبودیافتگان را از ابتدای شروع همه گیری تجربه کرده است. عدد آن از 3105 مورد در قیاس با 2796.

این کشور از 14 مارچ تا کنون در قرنطینه به سر میبرد.گفته شده از روز یکشنبه کودکان زیر 14 سال می توانند برای هواخوری با یکی از والدین خود به بیرون بروند.

این کشور تاکنون 223,759  مورد ابتلا و 22,902 مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است.

ایتالیا

این کشور تاکنون195,351  مورد ابتلا و26,384 مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است که طی 24 ساعت گذشته نیز 415 تن دیگر جان خود را از دست دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه طبق سند جدید قانون مالی که جمعه در شورای وزیران تصویب شد و قرار است به پارلمان ارجاع داده شود، ایتالیا به عنوان سومین اقتصاد منطقه یورو قرار است در سال جاری رکود سنگینی را با سقوط ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی خود تجربه کند.

بر اساس این گزارش، نتیجه آن خواهد بود که کسری بودجه به ۱۰.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. این در حالیست که تا پیش از آغاز همه گیری این رقم ۲.۲ درصد پیش بینی شده بود. میزان کسری بودجه ایتالیا در سال گذشته نیز ۱.۶ درصد تولید ناخالص داخلی بود.میزان بدهی دولت هم در سال جاری بر خلاف پیش بینی اولیه پیش از اپیدمی که قرار بود ۱۳۵.۲ درصد تولید ناخالص داخلی باشد به ۱۵۵.۷ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۳۴.۸ درصد بود.

روسیه

فردی در روسیه  که به ویروس کرونا مبتلا شده بود با خارج شدن از قرنطینه باعث ابتلای ۳۴ نفر دیگر به این ویروس شد. به گزارش آر تی عربی،  والنتین کونوالوف فرماندار شهر آبکان گفت: بیشترین مورد سرایت ویروس از یک فرد به افراد دیگر در بخش حوادث بیمارستان آبکان ثبت شده است – ۳۴ مورد … از ۴۹ مورد جدید COVID-19 که در جمهوری خاکاسیا ثبت شده اند.”او ادامه داد:این فرد از مسکو وارد شهر شد. او بلافاصله بعد از ورود به شهر در یک خانه قرنطینه شد اما طولی نکشید که به خاطر نوشیدن مشروبات الکلی از قرنطینه خانگی خارج شد و راهی خیابان شد.

در ادامه گزارش آمده است: این فرد که کنترل خود را از دست داده بود در خیابان با چند نفر درگیر شد و بعد از آنکه زخمی شد به بیمارستان منتقل شد.او به پزشکان نگفت که از قرنطینه خارج شده است و هیچ گونه مشکل تنفسی که بیانگر ابتلای او به کرونا را داشته باشد نداشت. این فرد باعث شد تا همه کسانی که با او در بیمارستان در ارتباط بودند به کرونا مبتلا شوند.

از طرف دیگر شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در روسیه همچنان در حال افزایش است.  مسکوتایمز می نویسد که پایتخت روسیه یعنی مسکو کانون بیشترین مبتلایان به کرونا ویروس است اگر چه بیماران مبتلا به کووید19 در تمامی 85 ناحیه روسیه وجود دارند. از 30 مارچ به تمام 12 میلیون شهروند مسکو دستور داده شده که در خانه هایشان بمانند؛ البته به استثنای چند موارد خاص. در همین حال شهردار مسکو نیز می گوید که هفته های بسیار سختی در پیش رو است.

این کشور تاکنون 74,588 مورد ابتلا و681 مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است که طی 24 ساعت گذشته نیز66  تن دیگر جان خود را از دست دادند.

ترکیه

به گزارش خبرگزاری آناتولی فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه: با شناسایی 2861 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به 107 هزار 773 نفر رسید.

کوجا اظهار داشت: با جان باختن 106 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان کرونا در کشور به 2706 تن رسید.

وی گفت: طی شبانه روز گذشته 2861 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شد، 106 تن دیکر جان باختند؛ بدین ترتیب شمار مبتلایان به 107 هزار 773 نفر و تعداد قربانیان به 2706 تن رسید.طی یک روز اخیر 3845 نفر از بیماران کرونا بهبود یافتند که 984 مورد بیشتر از شمار مبتلایان است. بیش از 25 هزار بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافتند.

وی در پایان اضافه کرد: بیش از 25 هزار بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافتند، میزان مثبت بودن تست‌ها رو به کاهش است. باید با ادامه رفتار مسئولانه و رعایت مقررات از این روند حمایت کنیم.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از آنجا که مسئولین کادر درمانی و مراجع عظام و روحانیت معظم کشور دغدغه متقابل حفظ جان و سلامت مردم و در عین حال برقراری یک وضعیت قابل تحمل برای بازفعالیت مراکز مذهبی را دارند می‌توان امیدوار بود که در شرایط بهبود شاخص‌های کنترل بیماری، مراکز مذهبی کشور با تعیین شرایط و دستورالعمل‌هایی باز شوند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دستیابی به وضعیت رضایت‌بخش نسبی در مقابله با شیوع بیماری کرونا، همکاری و همراهی مردم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مایه مباهات دانست و اظهار داشت: اگر همکاری مردم در کنار تمهیدات اتخاذ شده، همچنان تداوم پیدا کند، تا اندازه‌ای می‌توانیم نسبت به قطع زنجیره شیوع این بیماری امیدوار باشیم.

روحانی با اشاره به گزارش ها از تمهیدات اتخاذ شده، گفت: اقدامات و تمهیدات انجام شده از جمله افزایش مراکز آزمایشگاهی و تسریع در ارایه نتایج آن در زمان‌های کوتاه‌تر و همچنین تلاش کادر درمانی کشور و مراقبت های آنان از بیماران، باعث شده افراد زیادی بتوانند در کوتاه ترین زمان درمان شوند.

رئیس جمهور اظهارداشت: با مدیریت هماهنگ میان همه بخش‌ها و دستگاه‌ها و حضور بهنگام در استان‌ها و شهرستان‌های آلوده و اعمال مراقبت‌های ویژه و ایجاد محدودیت‌ها در آنها، از اوج‌گیری بیماری جلوگیری و سریعا وضعیت در این استان و ها و شهرستان ها به سمت ثبات هدایت شد.

 روحانی تصریح کرد: اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برغم آنکه در مسیر کنترل بیماری قرار داریم، اما اگر چنانچه سطح هشدارها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها باشیم که البته امیدواریم مردم عزیز کماکان هشدارها را جدی بگیرند و جز برای امور ضروری زندگی از منزل خارج نشوند و به مسئولین در کنترل بیماری تا رسیدن به یک وضعیت با ثبات و قابل اطمینان کمک کنند.

ایران تاکنون 89,328 مورد ابتلا و5,650 مورد فوت بر اثر کروناویروس داشته است که طی 24 ساعت گذشته نیز  76 تن دیگر جان خود را از دست دادند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه