ارسال به دیگران پرینت

قنادان بجنورد در آستانه ورشکستگی قرار دارند

رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد با بیان اینکه این صنف به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستند شیرینی‌های خود را در ایام عید به فروش برسانند گفت: این وضعیت آنها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

قنادان بجنورد در آستانه ورشکستگی قرار دارند

علی رحمتی روز دوشنبه اظهار داشت:

در این شهرستان حدود ۵۰ قنادی وجود دارد که آنها حتی تا ۱۰۰ درصد نیز از ناحیه فروش نرفتن شیرینی خسارت دیده اند.

وی افزود: قنادان برای تولید شیرینی عید نوروز دو ماه پیش از آن اقدام به تولید می کنند که  بیشتر تولیدات آنان به علت شیوع ویروس کرونا روی دستشان ماند.

وی اظهار داشت: بیشترین فروش قنادان در تولید شیرینی در عید نوروز است که تمام سرمایه خود  را تبدیل به شیرینی می کنند تا در این ایام بفروشند.

وی با بیان اینکه این صنف هم اکنون ضرر و زیان زیادی دیده است افزود: بیشتر کسبه ها در ایام شیوع ویروس کرونا با تعطیلی مواجه شدند اما این قشر علاوه بر تعطیلی محصولات تولیدی آنان نیز که فساد پذیر است،  از دست دادند.

رحتمی با بیان اینکه هر قناد این شهرستان بین دو تا ۱۰ تن شیرینی برای شب عید تولید کرده بود افزود: برخی از قنادان به اجبار شیرینی تولید شده را برای اینکه کهنه نشود به صورت رایگان بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع کردند.

وی اظهار داشت: اما بیشتر تولیدات قنادان هم اکنون فاسد شده است و به اجبار آن را دور می ریزند.

رییس اتحادیه قنادان شهرستان بجنورد گفت: به طور متوسط هر قناد در این ایام ۵۰۰ میلیون ریال تا دو میلیارد ریال از ناحیه کرونا خسارت دیده است، به نوعی این تولید کنند ها سرمایه خود را از دست داده اند.

وی افزود: در هر قنادی به طور متوسط ۱۰ نفر مشغول به کار هستند که هم اکنون بخش زیادی از آنان بیکار شده اند چرا که هم اکنون نیز فروش خوبی وجود ندارد.

وی گفت: علاوه بر قنادان چهار کارگاه تولید انواع شیرینی نیز در این شهرستان وجود دارد که آنان نیز از ناحیه کرونا خسارت زیادی دیدند، هم اکنون محصولات آنان بر روی دستشان مانده است.

رحتمی اظهار داشت: حتی تولید شیرینی‌های خشک نیز تاریخ مصرفی دارند که با به فروش نرفتن آن هم اکنون این محصولات فاسد شده اند و دور ریخته می شوند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی نیز گفته بود: ۵۰ درصد از ۹۳ واحد صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی استان به علت شیوع کووید- ۱۹ خسارت دیده‌ است.

سیدعباس آقامیری اظهار داشت: هم اکنون صنایع تبدیلی و غذایی این استان بیشتر از ناحیه فروش محصولات و تامین مواد اولیه دچار مشکل و ضرر شده اند.

وی افزود: صنایع تولیدات شیرینی به علت به فروش نرفتن محصولات زیان دیده اند.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه