ارسال به دیگران پرینت

دانشگاه علوم پزشکی قم: پیک دوم کرونا شدیدتر خواهد بود

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر پیک کنترل‌شده و روند نزولی ایجاد شده کرونا در قم را رها کنیم، دوباره ازنظر اپیدمی با پیک دومی مواجه می‌شویم که ممکن است شدیدتر باشد.

دانشگاه علوم پزشکی قم: پیک دوم کرونا شدیدتر خواهد بود

 "محمدرضا قدیر" در دیدار با آیت‌الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، تاکید کرد: فاصله‌گیری اجتماعی و هوشمند جدی گرفته شود.

وی برای چندمین بار طی روزهای اخیر هشدار داد که عده‌ای فاصله‌گذاری اجتماعی و فاصله‌گذاری هوشمند را رعایت نمی‌کنند که این مسئله می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

دیگر مقامات استان قم نیز تاکنون بارها در خصوص خطر آغاز موج دوم شیوع کرونا در صورت بی توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی هشدار داده اند.

قدیر ادامه داد: پمپ‌بنزین‌ها، سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌ها از اماکن پرخطری هستند که باید به‌خوبی در زمینه جلوگیری از شیوع کرونا توجیه شوند.

وی گفت: فاصله‌گذاری هوشمند در ادارات مهم است و باید به افرادی که سن بالا، دیابت و بیماری ‌زمینه‌ای دارند مرخصی داده شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: من هر جا می‌روم و کسی سرفه‌ای می‌کند به او می‌گویم کار خود را رها کند و به منزل برود و استراحت کند.

وی ادامه داد: روند عادی‌سازی باید به‌صورت پلکانی باشد و این سخت‌گیری‌ها آرام‌آرام کم شود و شهر را رها نکنیم تا مردم یک‌باره از منزل بیرون نیایند چون این ویروس هنوز جوان است و ممکن است خود را بازسازی کرده و دوباره منشأ مشکل شود.

 

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه