ارسال به دیگران پرینت

دردسر جدید برای بوئینگ؛ شکایت کویت از این شرکت تحویل دادگاه شد

شرکت هواپیمایی الافکو کویت از شرکت بوئینگ به خاطر تاخیر در تحویل هواپیماهای مسافربری سفارش داده شده شکایت کرد و خواستار استرداد ۳۳۶ میلیون دلاری شد که به این شرکت پرداخت کرده است .

دردسر جدید برای بوئینگ؛ شکایت کویت از این شرکت تحویل دادگاه شد

شبکه الرای کویت روز پنجشنبه گزارش داد که این شرکت برای خرید اولیه ۴۰ فروند هواپیمای بوئینگ نوع ۷۳۷ ماکس که استفاده از آن به دلیل ملاحظات امنیتی و ممنوع اعلام شده است، مبلغ ۳۳۶ میلیون دلار به این شرکت آمریکایی پرداخت کرده بود.   

شرکت مالی و لیزینگ هواپیمای الافکو شرکت بوئینگ را متهم کرد که هواپیمای سفارش داده شده را در زمان مقرر تحویل نداده و به همین دلیل این سفارش را به طور کامل لغو کرده است. 

خاطرنشان می‌شود که قرار بود هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ ماکس با ظرفیت کمتر جایگزین بوئینگ ۷۳۷ شود اما پس از اینکه ۲ فروند از این هواپیماها به ترتیب در اکتبر سال ۲۰۱۸ در اندونزی و مارس ۲۰۱۹  در اتیوپی سقوط کردند

مقامات ایمنی هوانوردی جهان تصمیم گرفتند که استفاده از این مدل هواپیما را به طور کامل متوقف کنند بنابراین شرکت بوئینگ نیز تصمیم گرفت تولید این مدل هواپیما را متوقف کند. 

بر اساس این گزارش، شرکت مالی و لیزینگ هواپیمای الافکو کویت روز گذشته  دادخواستی علیه شرکت بوئینگ به دادگاه فدرال ایالت شیکاگو آمریکا ارائه کرد زیرا قرار بود ۴۰ فروند از هواپیماهای یاد شده را در ماه مارس ۲۰۱۹ از شرکت بوئینگ دریافت کند.  

بوئینگ هنوز به این شکایت واکنش نشان نداده است. 

شرکت مالی و لیزینگ هواپیمای الافکو کویت با خرید هواپیماهای بزرگ، آن‌ها را بصورت اجاره در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌دهد.  

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه