ارسال به دیگران پرینت

دستور مهم روحانی به وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس

دولت با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در زمینه انتشار اوراق مالی اسلامی در این سال موافقت کرد.

دستور مهم روحانی به وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه هیات دولت روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور تشکیل شد

و در آن وزیر آموزش و پرورش گزارشی را از تدابیر و برنامه های آن وزارت درباره استمرار آموزش دانش آموزان در شرایط تعطیلی مدارس ارائه داد.

در ابتدای جلسه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند مدیریت مقابله با کرونا گزارش داد و برنامه های وزارت بهداشت در خصوص غربالگری و رصد مسافران ورودی از خارج از کشور را بیان کرد و در ادامه وزیر آموزش و پرورش از تدابیر و برنامه های آن وزارت درباره استمرار آموزش دانش آموزان در شرایط تعطیلی مدارس گزارش داد.

بر اساس این گزارش برای جبران اثرات ناشی از تعطیلی واحدهای آموزشی، شبکه آموزش دانش آموزان با نام اختصاری "شاد" طراحی شده است که یک شبکه اختصاصی، امن، تعاملی و منحصر به فعالیتهای آموزشی و مبتنی بر ظرفیتهای داخلی است.

در این گزارش همچنین برنامه های این وزارتخانه برای استمرار آموزش دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت یا ابزار هوشمند ندارند، تشریح شد.

رئیس جمهور ضمن تشکر از تداوم آموزش و توسعه دولت الکترونیک، وزیر آموزش پرورش را موظف کرد امکان دسترسی عادلانه همه دانش آموزان سراسر کشور به آموزش را در شرایط تعطیلی واحدهای آموزشی فراهم کند، بطوری که هیچ دانش آموزی از آموزش محروم نماند.

در ادامه این جلسه، اعضای دولت به بررسی و تصویب تعدادی از پیشنهادات دستگاه های اجرایی به شرح زیر پرداختند.

اختصاص اعتبار برای مقابله با آفت ملخ صحرایی

هیات وزیران با اختصاص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور مبارزه کامل با آفت ملخ صحرایی در برخی از استان‌های کشور موافقت کرد.

بر همین اساس، این اعتبار به صورت هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای (به نسبت مساوی)، به سازمان حفظ نباتات کشور اختصاص می یابد تا برابر قوانین و مقررات مربوط اقدام شود.

تعیین نصاب معاملات قانون برگزاری مناقصات در سال ۱۳۹۹ در دولت

هیات وزیران در این جلسه نصاب معاملات موضوع قانون برگزاری مناقصات برای مناقصات کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۳۹۹ را مشخص کرد.

همچنین با تصمیم دولت، ورود و ترخیص اقلام دارویی و درمانی مرکز آموزشی درمانی مردانی آذر تبریزی و مرکز جامع سرطان تبریز به عنوان موسسات خیریه و عام المنفعه بدون پرداخت حقوق ورودی و با رعایت سایر قوانین و مقررات بلامانع است.

مجوز استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس

هیات وزیران به منظور تسهیل کسب و کار و رونق فعالیت‌های فناورانه بخش خصوصی و تسری حمایت‌های دولت جهت انجام تولید رقابت‌پذیر با کالای مشابه وارداتی در سال "جهش تولید" مجوز استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس را صادر کرد.

بر همین اساس، استقرار و فعالیت واحدهای متقاضی تا رده سه زیست محیطی، طبق تصویب نامه ضوابط استقرار واحدهای صنایع پیشرفته و فعالیت‌های دانش‌بنیان توسط هیئت وزیران در آذر ۱۳۹۴ در پارک فناوری پردیس و پارک فناوری سلامت پردیس بلامانع است.

دولت در ادامه با تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ و تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در زمینه  انتشار اوراق مالی اسلامی در این سال موافقت کرد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه