ارسال به دیگران پرینت

تداوم فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره سبز

شمار جان باختگان ناشی از ویروس کرونا در قاره اروپا کم و بیش ادامه دارد، با این وجود برخی کشور‌ها از رسیدن به حد ثابت شمارمبتلایان و کشته شدگان ناشی از ویروس کرونا خبر می‌دهند. روسیه روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید.


تداوم فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره سبز

شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در قاره اروپا کم و بیش ادامه دارد، هرچند که برخی کشور‌ها از رسیدن به حد ثابت از لحاظ شمار مبتلایان و نیز کشته شدگان ناشی از ویروس کرونای جدید خبر میدهند به طوری وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸۸ نفر در بیمارستان‌های این کشور فوت کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» در شبانه روز گذشته ۸۸۸ نفر در بیمارستان‌های انگلیس جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونای جدید از دست دادند. با احتساب این نفرات اینک ۱۵۴۶۴ نفر جان خود را بابت کرونا از دست داده اند. بنابر اعلام وزارت کشور انگلیس، آزمایش کرونای ۱۱۴۲۱۷ نفر در این کشور مثبت بوده است.

در هلند نیز آمار مرگ و میر ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد و در شبانه روز گذشته با اضافه شدن ۱۴۲ نفر به این آمار، شمار درگذشتگان ناشی از کرونا به ۳۶۰۱ نفر رسید. وزارت بهداشت این کشور امروز اعلام کرد ۱۱۴۰ نفر به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و در نتیجه تاکنون ۳۱۵۸۹ نفر در هلند به کرونا مبتلا شده اند.

شمار قربانیان ویروس کرونا در اسپانیا از مرز ۲۰ هزار نفر گذشت. به نوشته رویترز، با فوت شدن ۵۶۵ نفر دیگر در اسپانیا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کلی قربانیان بیماری کووید-۱۹ در این کشور به ۲۰۰۴۳ نفر رسید. وزارت بهداشت اسپانیا همچنین اعلام کرد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور ظرف یک روز گذشته از ۱۸۸۰۶۸ نفر به ۱۹۱۷۲۶ مورد افزایش یافته است.

در فرانسه از کشور‌های بسیار درگیر با این ویروس کشنده به ویژه در هفته‌های ابتدایی اینک کاهش شمار مبتلایان به کرونا به گوش می‌رسد. به گفته مقامات وزارت بهداشت فرانسه تا کنون ۱۴۷۹۶۹ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده که از این بین ۱۸۶۸۱ نفر جان باخته‌اند.

به نوشته وبگاه مرجع «ولدومیترز» در ایتالیا نیز تا این لحظه ۲۲۷۴۵ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. در این کشور تاکنون در مجموع ۱۷۲۴۳۷ نفر به این ویروس مبتلا شدهاند.

بلژیک، دیگر کشور اروپایی روز شنبه از افزایش ۲۹۰ نفری کشته شدگان ناشی از کرونا خبر داد. با این آمار شمار جان باختگان ناشی از کرونا در این کشور به ۵۴۵۳ تن رسیده است. در مجموع نیز ۳۷۱۸۳ نفر در بلژیک به کرونا مبتلا شده اند.

در سوئد نیز ۱۱۱ نفر دیگر در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند. اینک با احتساب این آمار ۱۵۱۱ نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند. در سوئ در مجموع ۱۳۸۲۲ مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

به گزارش رویترز، روسیه نیز روز شنبه شاهد افزایش بی‌سابقه شمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. ظرف یک روز گذشته، با ابتلای ۴۷۸۵ نفر به این بیماری، شمار کل مبتلایان در روسیه به ۳۶۷۹۳ نفر رسید. همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، با فوت ۴۰ نفر دیگر در روسیه، تعداد کل قربانیان این بیماری به ۳۱۳ نفر افزایش یافت.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه