ارسال به دیگران پرینت

ریابکوف: به تلاش ‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگوی تلفنی سفیر ایران تاکید کرد که مسکو به تلاش‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهد.


ریابکوف: به تلاش ‌ها برای لغو تحریم‌ها علیه ایران ادامه می‌دهیم

کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه در گفتگویی تلفنی با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه موضوعات مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

سفیر ایران در این گفتگو ضمن قدردانی از کمک‌های روسیه به ایران در مقابله با شیوع کرونا، ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در خصوص تشکیل کریدور سبز را در شرایط وضع تحریم‌های یکجانبه موثر خواند و مسائل مربوط به طرح را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم ادامه تلاش ها برای لغو تحریم‌ها در چارچوب فرمت‌های گروه «بیست» و «بریکس»، تداوم همکاری‌ها برای مقابله با اقدامات یکجانبه که در راستای تضعیف برجام صورت می‌گیرد، را حائز اهمیت برشمرد.

سرگئی ریابکوف نیز ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تلاش روسیه برای لغو تحریم‌های یکجانبه و شکل گیری کمپینی ضد تحریمی توسط برخی کشورهای بزرگ از جمله روسیه و ایران، تاکید کرد که مسکو به اقدامات خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود که کشورش از توسعه همکاری‌ها در چارچوب فرمت‌های چندجانبه همچون بریکس حمایت کرده و در این راستا تشکیل فرمت‌های جدید همچون «بریکس پلاس» را میسر می داند.

«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه ۲۷ اسفند ماه نیز در تماس تلفنی سفیر جمهوری اسلامی ایران گفته بود: مسکو اقداماتی را برای لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران انجام داده و تلاش خواهد کرد از راه‌های مختلف از جمله مشارکت در اینستکس همکاری خود با ایران را گسترش دهد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه