ارسال به دیگران پرینت

کرونا سرمایه گذاران خارجی را از ز فراری داد

سرمایه گذاری خارجی در چین بیش از ۱۰ درصد کمتر شده است.

کرونا سرمایه گذاران خارجی را از ز فراری داد

به نقل از تریدینگ اکونومیکس، داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی چین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خارجی مستقیم در چین در مجموع سه ماه نخست امسال به ۲۱۶.۱۹ میلیارد یوان ( ۳۰.۶۲ میلیارد دلار) رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰.۸ درصد کاهش نشان می دهد. اصلی ترین دلیل این روند کاهشی با وجود شروع نسبتا خوب در ماه ژانویه، ناشی از انتشار ویروس کرونا بوده است.

تنها در ماه مارس حجم سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در چین در مقایسه با مارس ۲۰۱۹ به میزان ۱۴.۱ درصد کاهش داشته است. 

هر چند که کووید-۱۹ در چین تا حد زیادی مهار شده و روند بازگشایی کسب و کارها و بازگشت زندگی به شرایط عادی آغاز شده است، اما این کشور با بیش از ۳۳۴۲ کشته و ۸۲ هزار مبتلا، کماکان اصلی ترین کانون درگیر با این بیماری در سطح جهان محسوب می شود. 

متوسط سرمایه گذاری خارجی چین در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ معادل ۴.۵۲ میلیارد دلار بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سرمایه گذاری ۱۳۴.۹۶میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ و کمترین رقم ثبت شده نیز مربوط به سرمایه گذاری ۱.۸۳ میلیارد دلاری سال ۲۰۰۰ بوده است.

صندوق بین المللی پول در گزارش جدید خود پیش بینی کرده است رشد اقتصادی چین در سال جاری تحت تاثیر شیوع کرونا، تعطیلی کسب و کارها و اخلال در تجارت خارجی به زیر دو درصد برسد که در صورت تحقق، این نرخ رشد ضعیف ترین رشد اقتصادی ثبت شده چهار دهه اخیر دومین اقتصاد بزرگ جهان خواهد بود. 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه