ارسال به دیگران پرینت

کره جنوبی به‌دنبال اجرای قرنطینه با استفاده از مچ بند الکترونیکی

دولت کره‌ی جنوبی احتمالا برای اجرای قرنطینه‌ی عمومی به‌منظور مهار شیوع ویروس کرونا به استفاده از مچ‌بندهای الکترونیکی روی خواهد آورد تا از عدم نقض قوانین توسط مردم، اطمینان پیدا کند.

کره جنوبی به‌دنبال اجرای قرنطینه با استفاده از مچ بند الکترونیکی

اخبار رسمی به‌دست رسیده از کره‌ی جنوبی حاکی از آن هستند که احتمالا دولت این کشور قصد دارد از نوعی مچ‌بند الکترونیکی به‌منظور اجرای طرح قرنطینه استفاده کند. کره‌ی جنوبی به‌منظور مهار هرچه بیشتر شیوع کرونا به‌زودی طرح قرنطینه‌ی عمومی را به‌شکلی گسترده‌تر اجرا خواهد کرد.

البته طبق گفته‌های یون تائه هو، مدیرکل بخش سیاست‌گذاری‌های بهداشتی در وزارت بهداشت و رفاه کره‌ی جنوبی، استفاده از مچ‌بند الکترونیکی تنها یک گزینه از بین چند گزینه‌ای است که دولت برای عملی کردن طرح قرنطینه و نظارت روی افراد، در سر دارد. یون در این زمینه می‌گوید: «بسیاری از کسانی که در قرنطینه هستند پروتکل‌های اعلام‌شده را رعایت می‌کنند، اما در مواردی شاهد بروز تخلفاتی نیز بوده‌ایم. پس از بحث و تبادل‌نظر بیشتر، در نهایت کارآمدترین روش را انتخاب و اجرا خواهیم کرد». یون تائه هو در ادامه‌ی سخنانش اضافه کرد که دولت کره‌ی جنوبی به‌خوبی از آثار روانی منفی که ممکن است بر اثر استفاده از مچ‌بند الکترونیکی ایجاد شوند، آگاهی دارد. 

جدیدترین آمار نشان می‌دهد دولت کره‌ی جنوبی دستور داده است ۴۶ هزار و ۵۶۶ نفر تحت قرنطینه‌ی اجباری قرار گیرند که از بین این افراد، ۳۶ هزار و ۴۲۴ نفر به‌تازگی از سفر خارجی به داخل کشور بازگشته‌اند. کره‌ی جنوبی قانونی جدید وضع کرده است که براساس آن تمامی افرادی که از خارج به این کشور وارد می‌شوند باید به‌مدت ۲ هفته به‌صورت اجباری قرنطینه شوند. دولت کره همچنین به کسانی که در قرنطینه هستند گفته است اپلیکیشن اختصاصی وزارت بهداشت را دانلود و نصب کنند تا بتوانند از طریق آن، وضعیت خودشان را به مسئولان ذی‌ربط اطلاع دهند. 

آمار رسمی نشان می‌دهد تاکنون ۷۵ نفر از افراد یادشده قوانین قرنطینه‌ی اجباری کره‌ی جنوبی را نقض کرده‌اند. از این تعداد، ۶ نفر به‌جرم زیر پا گذاشتن قوانین دولتی در حوزه‌ی بهداشت، تحت بازجویی پلیس قرار گرفته‌اند. کره‌ی جنوبی انتظار دارد شمار افرادی که در قرنطینه‌ی اجباری قرار می‌گیرند طی روزهای پیش‌رو به ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر برسد. 

افزون بر مچ‌بند الکترونیکی، دولت کره گزینه‌هایی دیگر نیز روی میز دارد. یکی از گزینه‌ها این است که شمار تماس‌هایی که مراکز بهداشتی به‌صورت گاه‌و‌بی‌گاه با افراد تحت قرنطینه برقرار می‌کنند، افزایش یابد. کره‌ی جنوبی همچنین به بازدید حضوری متخصصان حوزه‌ی بهداشت از افراد تحت قرنطینه بدون اطلاع قبلی فکر می‌کند. تا روز سه‌شنبه‌ی گذشته آمار مبتلایان شناسایی‌شده به ویروس کرونا در کره‌ی جنوبی ۱۰٬۳۳۱ نفر بوده که در بین آن‌ها متأسفانه ۱۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از زمان همه‌گیری کووید ۱۹، ۴۷۷ هزار و ۳۰۴ نفر در کره‌ی جنوبی آزمایش تشخیص کرونا داده‌اند. آمار نشان می‌دهد سرعت افزایش شمار افراد مبتلاشده به کرونا در کره به‌شکل درخورتوجهی کند شده است.

در ماه گذشته‌ی میلادی دولت کره‌ی جنوبی چندین اپلیکیشن منتشر کرد که با استفاده از آن‌ها کاربران می‌توانند وضعیت موجودی ماسک‌های بهداشتی را در داروخانه‌ی مجاور خود، بررسی کنند. بدین ترتیب مردم از احتمال کمبود ماسک بهداشتی باخبر خواهند شد و صف‌های طولانی در برابر داروخانه‌ها تشکیل نخواهند داد. از طرفی دیگر برخی از شرکت‌های فناوری‌محور بزرگ نظیر سامسونگ و ال‌جی که متعلق به کره هستند تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا، فعالیت شماری از کارخانه‌های تولیدی خود را به‌حالت تعلیق دربیاورند.

 

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه