ارسال به دیگران پرینت

تمدید توقف تولید بوئینگ

گروه صنایع هواپیمایی آمریکایی «بوئینگ» با صدور بیانیه ای تأکید کرد که توقف خط تولید آن در ایالت واشنگتن به دلیل تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با ویروس کرونا برای مدتی نامعلوم تمدید شده است.

تمدید توقف تولید بوئینگ

توقف خط تولید بوئینگ از ۲۵ ماه مارس در دو کارخانه این شرکت واقع در ایالت واشنگتن در شمال غربی آمریکا اعمال شد.

در آن زمان، شرکت بوئینگ تصمیم گرفت فعالیت تولیدی خود را به مدت دو هفته در این دو کارخانه متوقف کند و به کارکنانی که آمادگی داشتند، به ویژه در بخش اداری اجازه داد کارهایشان را در خانه انجام دهند.

این شرکت آمریکایی در آن زمان  اعلام کرد که سایر کارمندان می توانند از مرخصی ده روزه برخوردار شوند.

در کارخانه «اویریت» که هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷،۷۴۷ و ۷۶۷ و بخشی از ۷۸۷ مونتاژ می شود یکی از کارگران آن به علت ابتلای به کووید ۱۹ درگذشته است.

از ماه ژانویه، تولید ۷۳۷ MAX در کارخانه ایالت واشنگتن به حالت تعلیق در آمده است.

تولید این نوع هواپیما پس از دو سانحه هوایی که به کشته شدن ۳۴۶ مسافر منجر شد، متوقف شده است و تاکنون ۱۸ میلیارد دلار به بوئینگ خسارت وارد کرده که انتظار می رود این رقم افزایش یابد.

شرکت بوئینگ پنجشنبه گذشته اجرای برنامه «داوطلبانه جدائی از بوئینگ» را برای کارکنان خود آغاز کرده اما تاکنون به جزئیات آن اشاره نشده است.

حدود ۷۰ هزار نفر در کارخانه های شرکت بوئینگ در ایالت واشنگتن کار می کنند.

در چارچوب برنامه پشتیبانی اقتصادی ۲۲۰۰ میلیارد دلاری مصوب کنگره که به تصویب «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا رسیده است، ۱۷ میلیارد دلار به شرکت هایی که برای امنیت ملی آمریکا «اساسی» هستند، اختصاص می یابد.

شرکت بوئینگ از دولت آمریکا درخواست حمایت مالی کرده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه