ارسال به دیگران پرینت

آمریکا سیستم پاتریوت را در اربیل و عین الاسد مستقر کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – به گفته مقامات نظامی آمریکایی و عراقی، ایالات متحده آمریکا، سامانه موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی در اربیل مرکز اقلیم کردستان و عین الاسد در استان الانبار مستقر کرده است.

آمریکا سیستم پاتریوت را در اربیل و عین الاسد مستقر کرد

پس از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق، آمریکا و عراق مذاکرات در خصوص استقرار سامانه موشکی پاتریوت آمریکا در عراق را آغاز کردند.

 

بر اساس این خبر، یک مقام نظامی آمریکا و منبعی نظامی در عراق در گفتگو با فرانس پرس، اعلام کردند: هفته گذشته سامانه موشکی پاتریوت به پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار عراق منتقل و در این پایگاه مستقر شده است.

به گفته این مقام نظامی آمریکایی، یک سامانه موشکی پاتریوت دیگر نیز به اربیل مرکز اقلیم کردستان منتقل شده است و دو پاتریوت دیگر در کویت هستند و بر اساس برنامه ریزی ها آن ها نیز به عراق منتقل می شوند.

سامانه موشکی پاتریوت توانایی مقابله با موشک‌های بالستیک تاکتیکی، موشک‌های کروز و هواگردها را در تمامی شرایط آب و هوایی و در هر ارتفاعی داراست.

در ادامه این گزارش آمده است: به گفته یک مقام نظامی آمریکایی؛ مقامات عراقی در آغاز، مخالف استقرار  سامانه موشکی پاتریوت در خاک این کشور بودند، اما فوریه 2020 شماری از مقامات عراقی در نشست با ژنرال کِنِت مکنزی فرمانده سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) پیشنهاد کردند که آمریکا شمار سربازان خود در عراق را کاهش دهد، به ویژه زمانی که قصد دارد سامانه موشکی پاتریوت را در این کشور مستقر نماید. طی چند روز اخیر نیز دولت آمریکا دست به این اقدام زد و شماری از پایگاه های نظامی را تحویل ارتش عراق داد.

یک دیپلمات غربی در بغداد در گفتگو با فرانس پرس، هدف از این اقدام آمریکا را حفظ جان سربازان این کشور که هم اکنون در تعداد پادگان کمتری استقرار دارند، دانست.

منبع : کرد پرس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه