ارسال به دیگران پرینت

پنتاگون: وضعیت دو نظامی زخمی شده ما در عراق وخیم است

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) به زخمی شدن نظامیان این کشور در حمله به پایگاه نظامی «التاجی» در شمال بغداد، پایتخت عراق اذعان کرد.

پنتاگون: وضعیت دو نظامی زخمی شده ما در عراق وخیم است

انگلیس شامگاه شنبه (۲۴ اسفند) به نقل از وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که سه نظامی این کشور در حمله راکتی شنبه به پایگاه مذکور زخمی شده‌اند.

پنتاگون وضعیت دو نظامی را وخیم گزارش داده و گفته است که آن‌ها هم‌اکنون در بغداد در حال مداوا هستند.

رسانه‌های عراقی، منطقه و غرب بعد از ظهر شنبه از حمله دوباره به پایگاه نظامی التاجی که میزبان نظامیان آمریکایی و ائتلاف است، خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، بین ۱۰ الی ۲۴ فروند راکت از نوع کاتیوشا به این پایگاه اصابت کرده است.

با این حال، «میلس کاگینس»، سخنگوی ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در حساب توییتری خود نوشت که نزدیک به ۲۵ راکت ۱۰۷ میلیمتری به التاجی اصابت کرده است. علاوه بر سه نظامی این ائتلاف، دو نظامی عراقی نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا گفته قصد ندارد نحوه پاسخش به این حمله را اعلام کند ولی عاملان این حمله را تهدید به پاسخ کرد.

پایگاه التاجی که در ۸۵ کیلومتری شمال بغداد قرار داد، چهارشنبه هفته گذشته نیز هدف حمله راکتی (ده فروند کاتیوشا) قرار گرفت که ائتلاف آمریکا و وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) از کشته شدن سه نظامی (دو آمریکایی و یک انگلیس) خبر داده بود.

آمریکا به دنبال این حمله، با ادعای این که این حمله کار نیروهای الحشد الشعبی است، مواضع این نیروها از جمله گردان‌های حزب‌الله عراق، و ارتش این کشور را به همراه فرودگاه درحال ساخت کربلا در چند استان هدف قرار داد که بر اثر آن تعدادی شهید ویا زخمی شده‌اند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه