ارسال به دیگران پرینت

۳۰۴ نظامی آمریکا به کرونا مبتلا شدند

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تایید رشد ۸ درصدی افزایش مبتلایان نظامی این کشور اعلام کرد که تا کنون ۳۰۴ نفر از نیروهای پنتاگون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

۳۰۴ نظامی آمریکا به کرونا مبتلا شدند

به گزارش تارنمای میلتری تایمز، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه با تایید ابتلای ۵۲ نفر جدید به ویروس کرونا اعلام کرد که تا کنون شمار مبتلایان به ۳۰۴ نفر رسیده است.  

براساس آخرین آمار ارائه شده، ۳۰۴ نیروی پنتاگون که آزمایش کرونای آنان مثبت اعلام شده شامل ۱۳۴ غیرنظامی، ۱۰۸ وابسته نظامی و ۶۲ پیمانکار است.  

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره این که شیوع این ویروس در آمریکا تا چه زمانی ممکن است ادامه یابد و این که ارتش چگونه به تلاش‌ها برای مقابله با آن ادامه خواهد داد، گفت: من فکر می‌کنم که ما به طرحی چند ماهه برای مقابله با این ویروس نیاز داریم و همه اقدامات احتیاطی را بکار خواهیم بست.  

اسپر افزود کاملا مطمئن است که برای چند ماه درگیر این ویروس خواهیم بود.  

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در همان جلسه که به صورت مجازی برگزار شد گفت، معلوم نیست شیوع این ویروس در آمریکا چند ماه طول خواهد کشید و با توجه به الگوی دیگر کشورها که ممکن است در آمریکا قابل اجرا باشد یا نه، شیوع این ویروس در آمریکا ممکن است تا تیر ماه (ژوئیه) طول بکشد.  

وی گفت: اگر این الگو در آمریکا عمل کند احتمالا شیوع ویروس تا اردیبهشت (مه)، خرداد (ژوئن) و در نهایت تیر (ژوئیه) طول خواهد کشید.  

اسپر روز دوشنبه اعلام کرد تدابیر محدودکننده امنیتی بیشتری برای کسانی که وارد پنتاگون می‌شود، اتخاذ می‌شود. پنتاگون همچنین اقداماتی را برای کاستن از تعداد کارمندانش بکار بسته است و بسیاری از آن‌ها دورکار شده‌اند.  

اسپر گفت، انتظار می‌رود دورکاری‌ها برای هفته‌ها و حتی ماه‌ها طول بکشد.  

ویروس کرونا تاکنون برخی از نیروهای ارتش آمریکا را نیز مبتلا کرده است و ناوگان دریایی آمریکا از مثبت شدن آزمایش سه نفر از ملوانان خود در کشتی تئودور روزولت خبر داده است که اولین موارد ابتلای ویروس در بین سرنشینان یک کشتی نظامی آمریکا در دریا است.  

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه