ارسال به دیگران پرینت

فوتی‌های مسمومیت با مواد شوینده در چهارمحال و بختیاری به ۲ نفر رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از مسمومیت با مواد شوینده‌ در استان به ۲ نفر رسید.

فوتی‌های مسمومیت با مواد شوینده در چهارمحال و بختیاری به ۲ نفر رسید

مجید شیرانی شامگاه پنجشنبه افزود: تعدادی در روزهای اخیر به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده مواد شوینده‌ به مراکز درمانی مراجعه کردند، که بیشتر این افراد به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی ادامه داد: از تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی به دلیل مسمومیت ناشی از استفاده مواد شوینده ، ۳ نفر حال وخیم داشتند که در مراکز درمانی استان بستری شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند که یک بانوی جوان پنجم فروردین جان خود را از دست داد و یکی دیگر از مسموم شده‌ها روز پنجشنبه  هفتم فروردین جان باخت.

شیرانی تصریح کرد: حال عمومی سومین فرد مسموم شده خوب گزارش شده است و امید می‌رود به زودی از بیمارستان مرخص شود.

رییس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز با توصیه نسبت به مصرف صحیح مواد شوینده، اظهار داشت: برای کف زمین و سرویس‌های بهداشتی می‌توان از محلول آب و وایتکس استفاده کرد اما برای این کار باید از دستکش، ماسک و حتی عینک استفاده شود و در زمان استفاده پنجره باید باز یا سیستم تهویه روشن باشد.

بهمن بنایی افزود: وایتکسی که در بازار وجود دارد ۵ درصد غلظت دارد، اما برای ضدعفونی کرد سطوح باید از وایتکس ۰.۱ درصد به صورت یک قسمت وایتکس و ۵۰ قسمت آب استفاده شود.

وی با بیان اینکه چنانچه فرد در زمان استفاده از وایتکس دچار سردرد و مسمومیت شد باید شیر بنوشد تا اثر آن را از بین ببرد، گفت: راحت‌ترین راه برای ترکیب وایتکس و آب این است که ۲ قاشق غذاخوری محلول را در یک لیتر آب ترکیب کنیم، این محلول ۲۴ ساعت خاصیت گندزدایی دارد.

رییس گروه بهداشت سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد پیرامون پودر کلر نیز گفت: ۱۰۰ سی‌سی پودر کلر را باید در یک لیتر آب محلول کرد و برای گندزدایی سطوح استفاده شود.

بنایی خاطرنشان کرد: برای دستگیره درها، صفحه کلید کامپیوتر و تلویزیون باید از مواد ضدعفونی‌کننده با پایه الکل استفاده شود و برای این موارد نباید به هیچ وجه از گندزدا استفاده کرد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه