ارسال به دیگران پرینت

معاون سیاسی استاندار خبر داد؛

آغاز طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا از امشب در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان از ساعت صفر فردا جمعه 8 فروردین شروع می‌شود و تا پایان روز جمعه 15 فروردین ادامه پیدا می‌کند.

آغاز طرح کاهش زنجیره انتقال کرونا از امشب در خراسان رضوی

حسن جعفری در خصوص طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان، اظهار کرد:

این طرح از ساعت صفر فردا جمعه 8 فروردین شروع می‌شود و تا پایان روز جمعه 15 فروردین ادامه پیدا می‌کند، تمدید آن نیز باید به تایید ستاد ملی مقابله با کرونای کشور برسد که احتمال تمدید آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح چند نکته مهم وجود دارد، عنوان کرد: همه سفرها را ممنوع اعلام کردند، ورود به کلیه شهرستان‌های استان به استثنای ساکنان همان منطقه ممنوع بوده و مدارس، دانشگاه‌ها، پارک‌ها و هر نقطه‌ای که امکان تجمع داشته باشد، تعطیل است.

جعفری افزود: تمام اصناف غیر ضروری غیر از اصناف خدمات‌رسان مانند سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها و غیره تعطیل می‌شود. برگزاری هرگونه مراسم اعم از رسمی و غیر رسمی ممنوع است. کسانی که قصد مسافرت دارند باید سفر خود را به اتمام برسانند و به محل سکونت خود مراجعه کنند و افرادی هم که در طول مسیر هستند، باید برای ورود به شهرها به داخل شهر نروند، بلکه از کمربندی‌ها عبور کرده و به مقصد اصلی خود برسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: افرادی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیمی نگیرند، زیرا اجازه سفر به آنها داده نمی‌شود و مبلغی تا 500 هزار تومان به عنوان جریمه برای این افراد غیر مسئول در نظر گرفته شده است. در ترددهای بین شهری کد ملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی است.

ممنوعیت خروج از درب منزل در روز 13 به‌در

وی با اشاره به اینکه مشاغل و اصناف نیز در سه گروه طبقه‌بندی شدند، تصریح کرد: اول مشاغلی است که نباید تعطیل شوند مانند سوپری‌ها، تولیدی‌ها و مشاغلی که دائم فعال هستند. دوم مشاغلی که با محدودیت فعالیت می‌کنند و سوم مشاغل و اماکنی که باید الزاما تعطیل شوند که به همه ابلاغ خواهد شد و مورد پیگیری نیز قرار می‌گیرند، اگر هم صنفی و شغلی رعایت نکند، حتما مورد برخورد و پلمب قرار می‌گیرد.

جعفری بیان کرد: طرح زوح و فرد خودروها نیز هنوز اعمال نشده، اما ما برای روز سیزده به در ممنوعیت از درب خانه داریم که از هم‌استانی‌ها نیز درخواست می‌کنیم رعایت کنند و به خیابان‌ها نیایند، برای روزهای دیگر نیز در خانه بمانند و به حقوق هم احترام بگذارند. هنوز محدودیت درون‌شهری برای خودروها در این مرحله وجود ندارد، اما احتمال دارد در مراحل بعدی طرح این کار انجام شود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه