ارسال به دیگران پرینت

دستگیری یکی از شیوخ طوایف شادگان به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی

یکی از شیوخ طوایف در روستای عبودی شادگان به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده مبنی بر لغو مراسم عزاداری به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی وی را دستگیر کرد.

دستگیری یکی از شیوخ طوایف شادگان به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی

شیوع کرونا با وجود اینکه بسیاری از فعالیت‌های روزانه مردم، کسب و کارها، مراسم عروسی و عزا، مراسمات مذهبی، ورزشی، دانشگاه‌ها و مدارس و.... به دلیل  سرعت انتقال ویروس در تجمعات تعطیل شد اما برخی از شهروندان همچنان اصرار دارند طبق آداب و رسوم و سنت‌های دیرینه خود مراسم عزاداری خود را برگزار کنند.

بر همین اساس، چند روز گذشته یکی از شیوخ طوایف در روستای عبودی شادگان  به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای داده شده مبنی بر لغو مراسم عزاداری اقدام به برگزاری مراسم فاتحه خوانی کرد  که دادستان شهرستان به جرم برگزاری مراسم فاتحه خوانی وی را  دستگیر کرد.

این در حالی است که دو روز گذشته استاندار خوزستان با اشاره به آمار بالای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان نسبت به جمعیتی که دارد، گفت: برگزاری مراسم فاتحه‌خوانی با ۲ هزار شرکت‌کننده در انتقال ویروس کرونا مانند بمب ساعتی عمل می‌کند، مردم باید رعایت کنند تا از شر این ویروس خلاص شویم.

سعید حاجیان فرماندار شهرستان شادگان در این رابطه گفت: با وجود اینکه اهالی این منطقه به برخی نکاتی که تذکر داده بودیم عمل کرده بودند اما ممانعت از  تجمع در مراسم فاتحه‌خوانی به دلیل حضور اقوام و خویشاوندان به نوعی از دست بزرگ طایفه خارج شده بود.

وی افزود: دادستان شهرستان نیز بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، شیخ طایفه را به همراه  سه نفر احضار  کرد که البته شیخ طایفه پس از گرفتن تعهد آزاد شد.

رضا کیانی‌راد دادستان شهرستان شادگان در این رابطه اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق عامه و  بهداشت عمومی و اجرای مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا در  شهرستان با هر یک از کارکنان نهادها،  ادارات و یا هر فردی که وظیفه حفاظت از سلامتی مردم را بر عهده دارد و از  اجرای قوانین امتناع یا کوتاهی کند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: هر رفتاری که سلامتی مردم را به خطر اندازد، با برخورد سخت قانونی مواجه  خواهد شد.

کیانی راد  با اشاره به شیوع  بیماری کرونا در سطح کشور و گزارش مواردی از آن در سطح شهرستان شادگان بیان کرد: انتظار می‌رود مردم به منظور پیشگیری از ابتلای خود و اعضای خانواده به این ویروس، به هشدارهای لازمه توجه نشان داده و از حضور در مکان‌های پرتردد بپرهیزند.

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه