ارسال به دیگران پرینت

وزیر بهداشت اسرائیل: مسیح در عید پاک ما را از شر کرونا نجات می‌دهد

وزیر بهداشت رژیم صهیونیستی معتقد است که آموزه‌های تورات و مسیح (ع) نجات‌دهنده یهودیان از ویروس کروناست؛ موضوعی که انتقادهای زیادی را به همراه داشته است.

وزیر بهداشت اسرائیل: مسیح در عید پاک ما را از شر کرونا نجات می‌دهد

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یعقوب لیتسمان، وزیر بهداشت دولت اسرائیل که عضو حزب "اتحاد یهودیت توراتی" و از یهودیان حریدیم (یهودیان متعصب) ساکن اراضی اشغالی است در سخنانی اظهار کرد

که حضرت مسیح (ع) در عید پاک می‌آید و آنها را از شر ویروس کرونا و تمامی مشکلات رها خواهد کرد.

وی این اظهارات را که نشان دهنده چهره دیگری از درگیری‌ها در جامعه صهیونیستی است در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم درباره باقی ماندن اسرائیلی‌ها در قرنطینه تا زمان برگزاری عید پاک مطرح کرد.

اظهارات لیتسمان که مخالف با توصیه‌های بهداشتی مقامات اسرائیل برای مقابله با کرونا بوده انتقادهای زیادی را به همراه داشته است و باعث شد تا آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق این رژیم و رئیس حزب "اسرائیل خانه ما" وی را "وزیر بهداشتی بازمانده از قرن نوزدهم" بنامد.

یکی اسرائیلی دیگر نیز در گفت‌گو با روزنامه هاآرتص در انتقاد از اظهارات لیتسمان عنوان کرد: پاسخ لیتسمان به سؤال خبرنگار بوی جهل و نادانی می‌دهد.

وی افزود: حتی در دوره‌های بحران نیز دین بالاتر از هر چیز دیگری قرار می‌گیرد؛ مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و غیره بسته شده‌اند اما مدارس دینی و کنیسه‌ها همچنان درهای‌شان باز است و به نظر می‌رسد.

اما با وجود این انتقادات، لیتسمان همچنان از موضع خود مبنی بر ضرورت باز ماندن مراکز دینی دفاع می‌کند.

نکته قابل توجه این است که حریدی‌های اسرائیل به دستورالعمل‌های مقامات این رژیم برای جلوگیری از تجمع بیش از ۱۰ نفر احترام نمی‌گذارند و زندگی خود را طبق معمول ادامه می‌دهند؛ مسأله‌ای که زمینه‌ ساز شیوع قابل توجه کرونا در اراضی اشغالی است.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه