ارسال به دیگران پرینت

تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد

به دنبال تصمیم دولت مکرون در تشدید اقدام‌های محدود کننده برای مقابله با شیوع کرونا، یک نشریه فرانسوی از برقراری مقررات منع آمد و شد در ۱۰۴ شهر فرانسه خبر داد.

تدابیر فرانسه برای کرونا سخت تر شد

روزنامه "لو ژورنال دو دیمانش"، "نیس" نخستین شهر فرانسه بود که منع آمد و شد در این شهر از سوی مقامات اعلام شد.

پس از آن در چند شهر دیگر از جمله "لیون" در ساعت‌هایی به غیر از موارد اوژانسی، یعنی کادر پزشکی و فعالان اجتماعی برای موارد پزشکی یا کمک به بیماران و سالمندان دیگر افراد مجوز حضور در خیابان ها را نداشتند.

لو ژورنال دو دیمانش در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش تعداد شهرهایی که منع آمد و شد در آنها اعلام شده به ۱۰۴ شهر خبر داده است.

شهرداری این شهرها علاوه بر مقررات محدودکننده اجتماعی و تشدید این اقدام‌ها از روز گذشته، برای ساعت‌هایی منع رفت و آمد اعلام کرده‌اند.

"سیبت اندیایه" سخنگوی دولت فرانسه گفته بسته به شهرها باید منع رفت و آمد برقرار شود، مکان هایی داریم که بدیهی است این اقدامات رعایت نمی‌شوند.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تاکید کرد که به مدت ۲ هفته مردم به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.  

از روز سه‌شنبه هم اقدامات سختگیرانه‌تری در این ارتباط از سوی دولت اعلام شد.

شورای کارشناسان علمی در توصیه‌هایی به دولت امانوئل مکرون اعلام کردند برای مهار ویروس کرونا، قرنطینه خانگی در فرانسه باید ۶ هفته ادامه یابد.

شورای علمی نیز سه‌شنبه‌شب به دولت تاکید کرد: افزایش این اقدامات از مدت زمان اولیه دو هفته که اولین بار در سه شنبه گذشته اعمال شد، ضروری است.

"ژروم سالومون" مدیرکل بهداشت عمومی فرانسه اعلام کرد، تا عصر سه‌شنبه به وقت محلی، حدود ۲ هزار و ۵۱۶ نفر که شرایط جسمی آنان وخیم است، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. سالومون افزود، در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش کرونای ۴۳۴ تن دیگر مثبت اعلام شد. با این حساب شمار مبتلایان به کووید۱۹ در این کشور به ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر رسید که نسبت به روز دوشنبه ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.  

با افزایش شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری در فرانسه که تا زمان حاضر از مرز یک هزار و ۱۰۰ نفر عبور کرده، این کشور پس از چین، ایتالیا، ایران و اسپانیا در ردیف پنجم قرار دارد.  

همچنین دولت مکرون از بیم افزایش بیماری کرونا در زندان‌های این کشور، یکهزار و ۶۰۰ تن از زندانیان را آزاد و اعلام کرد که ۳ هزار و ۴۰۰ تن دیگر را نیز آزاد می‌کند.  

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی تا روز سه شنبه، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۴۱۷ هزار و ۶۵۴نفر رسید. از این تعداد ۱۸هزار و ۶۰۵ نفر جان باخته و ۱۰۸ هزار و ۳۰۲نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

کنترل‌های اجتماعی از سوی پلیس در فرانسه بدون تبعات هم نبوده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک زن پلیس ۲۳ ساله به دنبال کنترل‌های محدود کننده اجتماعی در ناحیه "اوآز" از ناحیه سر به وسیله پرتابه به شدت مورد هدف قرار گرفت و زخمی شد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه