ارسال به دیگران پرینت

شکست کرونا با ماندن در خانه

یک رواندرمانگر گفت: کرونا شکست دادنی است به شرطی که مردم هشدار و توصیه‌های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند و خود و خانواده را در برابر این ویروس قرنطینه کنند، در غیر این صورت، مجبوریم در برابر آن زانو بزنیم.

شکست کرونا با ماندن در خانه

مهدی قاسمی روز یکشنبه در گفت وگو  افزود: با توجه به روند پرشتاب اشاعه ویروس کووید 19 در بین افراد جامعه، طبق دستورات اکید وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در سطح کشور،‌ نیاز است که مردم با پیوستن به پویش «#در خانه می مانیم»،‌ ضمن تامین امنیت و سلامت خود از آلودگی به این بیماری،‌ برای دیگر هموطنان نیز سلامتی را به ارمغان بیاورند.  

وی اظهار داشت: برخورد با بیماری های واگیردار باید خیلی محتاطانه و منطقی باشد و بدور از هیجانات و ایجاد اضطراب و نگرانی صورت گیرد،‌ و از طرفی نسبت به تفهیم قطعی و جدیت مردم در مقابله با جو ناامیدی و مبارزه با هرگونه بیماری های کشنده، اقدامات عملی انجام شود.

این روانپزشک تصریح کرد: مردم باید توصیه های پزشکی را در این چنین مواقع بسیار جدی گیرند و چنانچه مسئول و یا نهادهای اجرایی در این رابطه مردم را به ماندن در خانه تشویق می کنند،‌ موضع را بطور شفاف و بدور از هرگونه حاشیه برای هموطنان ترسیم کنند که نه تنها قشر خاص بلکه عموم از این تصمیم گیری استقبال کنند.

وی گفت: مهمترین کار در وضع کنونی و برای حفظ آرامش و امنیت روانی عموم جامعه کافی است فقط از هر خانواده یک نفر و در روزهای معین برای یک مرتبه جهت خرید ضروریات و مایحتاج زندگی به بیرون از خانه تردد کند و پس از خرید و یا انجام امور کاری که با دیگران در تماس بوده با ضدعفونی کردن وسایل خریده و همچنین استحمام ،‌نسبت به جلوگیری از انتقال ویروس اقدامات بهداشتی انجام شود.

وی ادامه داد: کرونا شکست دادنی است به شرطی که مردم هشدار و توصیه های بهداشتی و پزشکی را جدی بگیرند و خود و خانواده را در برابر این ویروس،‌ قرنطینه کنند. در غیر این صورت، مجبوریم خواهیم بود در برابر کرونا، زانو بزنیم.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه