ارسال به دیگران پرینت

راهکار چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا

چین که پس از دو ماه تلاش شبانه روزی موفق به کنترل تقریبی کرونا و به صفر رساندن شمار مبتلایان در سراسر کشور شده است حالا با اقدامی جدید در حال پیشگیری از بازگشت ویروس به کشور از طریق مسافران ورودی به پکن است.

راهکار چین برای جلوگیری از شیوع وارداتی کرونا

سازمان هواپیمایی چین امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد از این پس بسیاری از پروازهای کشورهای دیگر به مقصد پکن پایتخت چین به شهرهای اطراف پکن منتقل خواهد شد تا کنترل بیشتری روی افراد مبتلا به کرونا در حین ورود به فرودگاه ها اعمال شود.

این اقدام در شرایطی است که «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین به مسئولان سراسر کشور دستور داده است تمام تلاش خود را بکار گیرند تا مبادا موردی از ابتلا به کرونا در پایتخت گزارش شود.

همزمان بسیاری از ساکنان شهر پکن، کارگران، نیروهای مهاجر و دارای شغل های فصلی نیز که تا کنون به پکن بازنگشته اند، فعلا حق ورود ندارند و از تردد آنها در بزرگراه ها جلوگیری می شود.

صاحبخانه ها و مجتمع های مسکونی نیز به چینی هایی که خارج از پکن هستند اعلام کرده اند تا وقتی دولت مرکزی و دولت محلی پکن اعلام نکرده است، حق ورود به پایتخت را ندارند.

سازمان هواپیمایی چین در بیانیه خود آورده است پروازهای روسیه، ژاپن و کانادا در روزهای آینده به جای پکن به شهرهای تیان جین، هوهوت و تای یوان در شرق و شمال غرب و شمال پکن خواهند رفت و نمی توانند در پکن فرود بیایند.

این سازمان افزوده است: همه مسافرانی که وارد این شهرها می شوند باید در همان شهر برای ۱۴ روز قرنطینه شوند و پس از آنکه مسئولان منطقه ای اعلام نظر کردند، می توانند بتدریج به پکن بازگردند.

این اقدام بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی پس از آن صورت می گیرد که پکن پذیرای بیشترین موارد کرونایی از کشورهای دیگر بود هرچند برخی از آنها چینی هایی هستند که از کشورهایی نظیر آمریکا،  انگلیس و اسپانیا به این شهر بازگشته اند.

نزدیک به دو سوم مسافران ورودی مبتلا به کرونا از طریق فرودگاه پکن وارد چین شدند در این شهر ۱۵۰ مرکز ایزوله در مناطق مختلف برای قرنطینه ۱۴ روزه مسافران در نظر گرفته شده است.

بخشنامه دیگری از سازمان هواپیمایی چین حاکی است که پروازهای شرکت های هواپیمایی چین به کشورهای دیگر هم در روزهای آینده کاهش می یابد تا امکان بازگشت کرونا به کشور از طریق مسافران ورودی در هفته های آینده به مراتب کمتر شود

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه