ارسال به دیگران پرینت

آیت الله سیستانی: ارزش پرستاری مبتلایان کرونا هم ردیف دفاع از کشور است

آیت الله سیستانی مرجع عالی قدر دینی عراق در فتوایی که امروز (سه شنبه ) منتشر شد ، ارزش معنوی کار پرستاری از بیماران مبتلا به ویروس کرونا را هم سطح و در ردیف مجاهدان سنگرها و مدافعان از کشور و ملت دانست.

آیت الله سیستانی: ارزش پرستاری مبتلایان کرونا هم ردیف دفاع از کشور است

آیت الله «سید علی سیستانی» در این فتوا که در سایت رسمی ایشان منتشر شده گفته است: «بی شک آنچه این عزیزان (پرستاران و پزشکان) با وجود همه چالش ها، انجام می دهند، کاری بزرگ و تلاشی غیرقابل ارزش گذاری است و شاید ارزش آن از حیث اهمیت همسطح مجاهدان در سنگرها و مدافعان کشور و ملت باشد.»

این مرجع عالی قدر عراق کار پزشکان و پرستاران و دیگر کادرهای درگیر در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پرستاری از آنها و برآوردن نیازهایشان را «واجب کفایی» عنوان کرده است.

آیت الله سیستانی از دستگاه های ذیربط دولتی خواسته است که تمامی مستلزمات ضروری برای حفاظت از کادرهای پزشکی و درمانی در برابر ابتلا به ویروس کرونا را فراهم کنند و تاکید کرده است: «دستگاه های ذیربط هیچ بهانه ای در خصوص کوتاهی از این مسوولیت ندارند.»

این رهبر دینی عراق خاطر نشان ساخته است: «خداوند تبارک و تعالی ارزش تلاش اینها (کادر پزشکی و درمانی) را در دنیا می داند و در آخرت آنها، نیز ثبت و ضبط می شود.

وی تاکید کرده است که هرکس از کادرهای درمانی و پزشکی که در این راه جان خود را از دست دهد باید به عنوان و درجه «شهید» به شمار آید.

آیت الله سیستانی اقدام عوامل درمانی و پزشکی در پرستاری از بیماران کرونایی را اقدامی انسان دوستانه دانسته و از تلاش آنها در این راه قدردانی و تشکر کرده است.

این مرجع عالی قدر دینی عراق پیش از این نیز بیانیه ها و فتوایی در مورد ویروس کرونا داشته که از جمله آن تعطیلی موقت نمازهای جمعه و جماعت و اختصاص نصف سهم مبارک امام به درمان بیماران کرونایی است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه