ارسال به دیگران پرینت

راهکار دولت برای مقابله با زیان‌های اقتصادی بسته شدن مرزهای کشور بخاطر کرونا

سخنگوی دولت گفت: مراودات تجاری با همسایگان بر اساس پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود .

راهکار دولت برای مقابله با زیان‌های اقتصادی بسته شدن مرزهای کشور بخاطر کرونا

علی ربیعی در نشست خبری این هفته سخنگوی دولت که به دلیل پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به رفع ممنوعیت واردات و لغو سود بازرگانی برای کالاهای مرتبط با کرونا، تاکید کرد: اعمال محدودیت صادرات در این رابطه به وزارت صمت واگذار شد. وزارتخانه‌های صمت و بهداشت گزارش دادند که برای رفع کمبود اقلام بهداشتی ۱۰۷ کارگاه جدید راه اندازی و تغییر کاربری برای تولید مواد ضدعفونی ساده داده شده است.

 

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره بسته شدن مرزهای ایران با کشورهای همسایه در پی شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور و تمهیدات دولت در این زمینه تاکید کرد: بخشی از صادرات ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه با همسایگان بوده است. در عین حال وجود فرهنگ مشترک و فاصله کم، زمینه‌ای شده که ما بخشی از مراودات خود را برای تامین ارز مورد نیازمان با همسایگان انجام دهیم.

 

وی افزود: بسته شدن مرزهای ما با همسایگان مان برای اقتصاد کشور زیانبار بوده، اما یکی از اولین تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا، فعال شدن همزمان وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت برای این موضوع بود که در همین راستا هیئت‌هایی از ایران با عراق، ترکیه، امارات و افغانستان مذاکراتی انجام دادند.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه هم اکنون گمرکات عراق باز شده است و بر اساس یک پروتکل به تفاهم رسیده‌ایم، اظهار کرد: در این زمینه ایزولاسیون کالاها و رعایت تمام مسائل بهداشتی برای آسوده خاطر بودن مصرف کنندگان انجام می‌شود. همچنین ۲۵۰ ماشین به سمت افغانستان در حرکت هستند که برای اطمینان بخشی، کنترل‌های وزارت بهداشت در پایانه‌ها هم مرز با همسایگان شروع شده و پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

ربیعی افزود: از ترکیه هم تعدادی کامیون وارد کشور شده است. علاوه بر این مرزهای آذربایجان فعال شده و ورودی و خروجی‌ها کنترل می شود. با پاکستان هم مذاکراتی صورت گرفته تا این کشور نیز در مراودات تجاری به ما بپیوندد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه