ارسال به دیگران پرینت

اصل ۲۰-۲۰ را در برابر کرونا فراموش نکنید

یک کارشناس بهداشت محیط گفت: با توجه به اینکه هنوز دارویی برای بیماری کرونا تولید نشده، بهترین راه جلوگیری از فراگیری بیشتر آن، انفصال حلقه شیوع با اعمال سیاست قرنطینه خانگی است.

اصل ۲۰-۲۰ را در برابر کرونا فراموش نکنید

دکتر مرتضی خدادادی  اظهار کرد: طی هفته‌های اخیر شاهد درگیری استان‌های مختلف کشور با ویروس کرونا بوده‌ایم.

وی ادامه داد: هر چند این ویروس کشندگی بالایی ندارد ولی سرعت شیوع آن به نگرانی جدی مردم و مسئولین تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این بیماری تولید نشده، بهترین راه جلوگیری از فراگیری بیشتر آن، انفصال حلقه شیوع با اعمال سیاست قرنطینه خانگی است.

وی افزود: با این اوصاف مردم باید حتی الامکان از منزل خارج نشوند و به رعایت اصول بهداشت محیط و فردی خود بیش از پیش اهمیت بدهند.

این کارشناس بهداشت محیط اضافه کرد: رعایت اصل ۲۰- ۲۰ به معنای ۲۰ بار شست و شوی دست به مدت ۲۰ ثانیه در هر روز باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد و مردم نباید به سادگی از این اصل عبور کنند.

وی با ابراز نگرانی در خصوص مدیریت پسماند در شرایط فعلی افزود: جمع آوری زباله‌های تولیدی مردم و مراکز درمانی و بیمارستانی به مرکز دفن حلقه دره خود به نگرانی ای در شرایط موجود تبدیل شده است.

خدادادی تاکید کرد: اگر جمع آوری و انتقال زباله در شرایط فعلی با رعایت اصول استاندارد و بهداشتی صورت نگیرد احتمال شیوع بیماری از طریق همین پسماندها هم وجود دارد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از نگرانی‌های مهم در خصوص شیوع این بیماری فعالیت زباله گردها و گاری‌های جمع‌آوری پسماند در سطح شهر است.

وی افزود: زباله گردها می‌توانند به عنوان کانون‌های سیار شیوع این بیماری در میان مردم باشند به همین دلیل مراجع ذی ربط باید با جدیت تمام از فعالیت آنها جلوگیری کنند.

وی گفت: بدون شک با مشارکت بیشتر مردم و تلاش مسئولان می‌توانیم از این بحران هم عبور کرده و با شکست ویروس کرونا زندگی عادی را به شهر و شهروندان بازگردانیم.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه