ارسال به دیگران پرینت

احتمال مرگ 200 هزار تا 1.7 میلیون آمریکایی در اثر کرونا

تحلیل‌های انجام شده بر روی آمارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا نشان می‌دهد ویروس کرونا قادر است در این کشور تا 214 میلیون نفر را مبتلا و جان 1.7 میلیون نفر را بگیرد.

احتمال مرگ 200 هزار تا 1.7 میلیون آمریکایی در اثر کرونا

طبق تحلیل‌های به‌دست آمده از آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، ممکن است چیزی حدود ۲۰۰ هزار تا ۱.۷ میلیون نفر در این کشور در اثر ابتلا به بیماری «کووید-۱۹» جان خود را از دست بدهند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، بر اساس این نتایج، در بدترین حالت همه‌گیری این بیماری ممکن است چند ماه تا یک سال طول کشیده و بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون آمریکایی را مبتلا کند.

بر اساس این یافته‌ها، درصورتی که این ویروس متناوباً بین جوامع مختلف آمریکا مورد تبادل قرار گیرد، ممکن است دوام آن بسیار طولانی شود.

همچنین بین ۲.۴ تا ۲۱ میلیون نفر ممکن است نیاز به بستری شدن پیدا کنند که در مقابل آن بیمارستان‌های آمریکا تنها توان نگهداری ۹۲۵ هزار بیمار را دارند و تنها ۱۰ درصد آن قابل اختصاص یافتن به بیماران دارای وضعیت حاد هستند.

این داده‌ها توسط ۵۰ تیم از متخصصان نظیر کارشناسان اپیدمی شناسی دانشگاه‌های سراسر جهان مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

تا کنون ۲۱۷۴ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این میان ۴۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری موجب ضربه به بازارهای جهانی شده است و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این کشور وضعیت اورژانسی اعلام کرده است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه