ارسال به دیگران پرینت

گزارش مفصل نشریه «آتلانتیک»:

شواهد نشان می دهد آمریکا هنوز ظرفیت کامل برای آزمایش همه موارد مشکوک به کرونا را ندارد

در حال حاضر یکی از مهمترین سؤالات در ایالات متحده این است: چه تعداد از افراد برای بررسی ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شده اند؟ این تعداد دقیقا مشخص می کند که این بیماری چقدر گسترده است و آیا دولت ایالات متحده واکنشی مناسب به حجم ابتلا نشان می دهد یا خیر. اما چند روزی است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده(CDC) علی رغم نگرانی و انتقادهای مطرح شده از سوی کنگره، از انتشار اعداد و ارقام دقیق خودداری کرده است. روز دوشنبه ، استفان هان ، مدیر ارشد سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تخمین زد که " احتمالا تا پایان هفته جاری در ایالات متحده، نزدیک به یک میلیون آزمایش انجام می شود". روز چهارشنبه ، معاون رئیس جمهور؛ مایک پنس قول داد که "تقریباً 1.5 میلیون تست" طی این هفته در دسترس باشد.

شواهد نشان می دهد آمریکا هنوز ظرفیت کامل برای آزمایش همه موارد مشکوک به کرونا را ندارد

در حال حاضر یکی از مهمترین سؤالات در ایالات متحده این است: چه تعداد از افراد برای بررسی ابتلا به ویروس کرونا آزمایش شده اند؟ این تعداد دقیقا مشخص می کند که این بیماری چقدر گسترده است  و آیا دولت ایالات متحده واکنشی مناسب به حجم ابتلا نشان می دهد یا خیر. اما چند روزی است که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده(CDC) علی رغم نگرانی و انتقادهای مطرح شده از سوی کنگره، از انتشار اعداد و ارقام دقیق خودداری کرده است. روز دوشنبه ، استفان هان ، مدیر ارشد سازمان غذا و داروی ایالات متحده، تخمین زد که " احتمالا تا پایان هفته جاری در ایالات متحده، نزدیک به یک میلیون آزمایش انجام می شود". روز چهارشنبه ، معاون رئیس جمهور؛ مایک پنس قول داد که "تقریباً 1.5 میلیون تست" طی این هفته در دسترس باشد.

 رابینسون میر و الکسیس جی مادریگال، به عنوان دو عضو هیئت تحریریه و تحلیلگر در نشریه آتلانتیک گزارشی مفصل درباره شرایط تست های کرونا در ایالات متحده منتشر کرده اند که وضعیت ضد و نقیض موجود در سیستم های بهداشتی این کشور را به نمایش گذاشته است. در این گزارش می خوانیم؛  آتلانتیک به شواهدی دست یافته است که نشان می دهد تعداد تست های انجام شده در سراسر کشور ایالات متحده  به رغم تقاضای فوق العاده زیاد ، نسبت به پیش بینی های انجام شده بسیار کم بوده است.

توماس فریدن ، مدیر CDC که از سال 2009 تا 2017  در این سمت حضو داشته می گوید: "CDC (مرکز پیشگیری از بیماری) در زمان شیوع آنفولانزای H1N1 و زیکا این حق را به دست آورد که مقادیر زیادی از کیت های تست را در سراسر کشور تولید و عرضه کند. اما من نمی دانم که این بار چه اتفاقی رخ داده است!"

آتلانتیک از طریق مصاحبه با ده ها تن از مقامات بهداشت عمومی و بررسی داده های محلی از سراسر کشور ، فقط می تواند تأیید کند که 1،895 نفر برای ابتلا به ویروس کرونا  در ایالات متحده آزمایش شده اند ، که نتیجه آزمایش حدود 10 درصد از آنها  مثبت است.  در حالی که طی چند روز گذشته ، تعداد آمریکایی های مشکوک به کرونا و نیازمند آزمایش بسیار زیاد شده است ، هنوز هم مقامات محلی نمی توانند روزانه بیش از هزاران نفر را بررسی کنند. این در حالی است که در شرایط فعلی امکانات آزمایشی برای دهها و صدها هزاران نفر لازم است. کاخ سفید وعده داده بود شرایط را برای چنین حجمی آماده کرده است.

برای رسیدن به برآوردهای دقیق، نشریه آتلانتیک ، با ادارات بهداشت عمومی هر 50 ایالت آمریکا و منطقه کلمبیا تماس گرفته است و  داده ها را از  وب سایت ها جمع آوری کرده و با ده ها تن از مقامات دولتی مکاتباتی انجام داده است. تمام 50 ایالت، بخشهای مهمی از اطلاعات را در دسترس قرار داده اند . البته کیفیت و به روزرسانی داده ها به طور گسترده ای متفاوت است. برخی ایالت ها فقط یک یا سه بار در هفته آمارهایی را منتشر کرده اند و برخی دیگر هر روز. افزون بر این ها، بیشتر اطلاعات، بر موارد تایید شده کرونا متمرکزند نه بر تعداد آزمایشهای کلی.

ارزیابی های آتلانتیک نشان می دهد آمارها از روز گذشته بهتر ثبت شده اند، اما هنوز ناقص هستند. اطلاعات موجود در وب سایت های پراکنده برای شهروندان یا رهبران سیاسی مفید نیست. چندین ایالت از جمله نیوجرسی ، تگزاس و لوئیزیانا تعداد تست های کروناویروس را که در کل انجام داده اند در وب سایت رسمی خود به اشتراک نگذاشته اند ، به این معنی که تعداد نتایج مثبت آنها فاقد زمینه آماری قابل اتکایی است. البته فرماندار لوئیزیانا کنفرانس های مطبوعاتی را برگزار کرده است که گفته است تعداد کلی آزمون ها (5) آزمون و نتایج مثبت (0) است.

شواهد موجود نشان می دهد آمریکا هنوز ظرفیت کامل برای آزمایش همه موارد مشکوک به کرونا را ندارد / یک رئیس سابق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده:

تأثیر خالص این نقص اطلاعاتی این است که ظرفیت واقعی کشور برای آزمایش کرونا، برای ساکنان ایالات متحده روشن نشده است. این سطح از انسداد اطلاعاتی در ایالات متحده غیرمنتظره است چرا که  مدت هاست ایالات متحده مدعی رهبر جهانی در شفافیت بهداشت عمومی است.

ارقامی که ما جمع آوری کرده ایم حاکی از آن است که واکنش آمریکا به کرونا و بیماری ناشی از آن ، COVID-19 ، به ویژه در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته ، بسیار ناامیدکننده بوده است. CDC هشت روز پیش تأیید کرد که این ویروس در ایالات متحده در حال انتقال گسترده در جامعه است و  آمریکاییانی را که حتی به خارج از کشور مسافرت نکرده اند و  با دیگران که خارج از کشور رفته اند تماس نداشته اند را نیز آلوده می کند. در کره جنوبی بیش از 66.650 نفر طی یک هفته از اولین مورد انتقال آن در جامعه ، مورد آزمایش قرار گرفتند و سپس کره جنوبی به سرعت توانست روزانه 10 هزار نفر را آزمایش کند. بریتانیا که تنها 115 مورد مثبت دارد ، تاکنون 18،083 نفر را برای ویروس کرونا آزمایش کرده است.

به طور معمول ، کار جمع آوری این نوع داده ها در ایالات متحده به عهده بخش بیماری های اپیدمیولوژیک در CDC خواهد بود. این آژانس به طور منظم نتایج آزمایش مثبت و منفی را در انواع مختلف آنفولانزای فصلی و مواردی مشابه جمع آوری و منتشر می کند. اما در اوایل این هفته ، آژانس مذکور اعلام کرد که انتشار نتایج منفی کرونا را متوقف می کند؛ اقدامی خارق العاده که اساساً باعث می شود آمریکایی ها مطلع نباشند تعداد زیادی از افراد مورد آزمایش قرار گرفته اند.

نانسی مسونیر ، مدیر ارشد CDC در زمینه بیماری های تنفسی ، گفت: "هر روز آزمایش های بیشتری در ایالات انجام می شود. ایالتها نتایج را به سرعت گزارش می دهند و در صورت عدم اختلاف بین CDC و پرونده های ایالتی ، تعداد پرونده های ایالتی همیشه باید به سرعت به روز شود."

شب گذشته ، CDC گزارش تعداد تست هایی را که خود آژانس انجام داده است ، از سر گرفت ، اما این تعداد، شامل آزمایش توسط ادارات بهداشت عمومی دولت یا آزمایشگاه های دیگر نبود. گزارش ما نشان داد که این اختلال در CDC  ناشی از قانون عدم انتشار داده های دولتی است. بیانیه مسیونیر به خودی خود دلالت می کند که ایالات پرجمعیتی مانند کالیفرنیا ، آزمایش های خود را افزایش می دهد.  در نتیجه تعداد افرادی که CDC گزارش داده آزمایش آنان مثبت شده افزایش پیدا می کند اما تعداد واقعی افرادی که مورد آزمایش قرار گرفته اند مشخص نمی شود. البته به نظر می رسد آمار فدرال موارد مثبت هنوز کاملا خراب نشده است: برای مثال در حالی که CDC در حال گزارش 99 مورد مثبت کرونا ویروسی در ایالات متحده است ، داده های آتلانتیک و داده های جداگانه از دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که تعداد واقعی بسیار بالاتر از 200  مورد است.

اولین آزمایشات و عدم وجود اطلاعات گسترده در مورد این بیماری اپیدمیک باعث شد پزشکان ، سیاستمداران و مقامات بهداشت عمومی  سعی کنند در مهمترین هفته(هفته اول انتشار بیماری در ایالات متحده) با احتیاط عمل کنند.گزارش های ما نشان می دهد که ظرفیت تست کرونا به طور چشمگیر و خطرناکی بین ایالت ها و دولت فدرال متفاوت است.

شواهد موجود نشان می دهد آمریکا هنوز ظرفیت کامل برای آزمایش همه موارد مشکوک به کرونا را ندارد / یک رئیس سابق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده:

کالیفرنیا مدعی است که بالاترین ظرفیت آزمایش در هر ایالت را دارد و بیشترین تعداد افراد را تاکنون آزمایش کرده است. سخنگوی وزارت بهداشت به ما گفت که از بعد از ظهر دیروز ، 516 نفر را آزمایش کرده و 53 مورد مثبت داشته است. بر این اساس، این اداره اکنون توانایی آزمایش روزانه 6000 نفر را دارد و انتظار دارد این ظرفیت از امروز  به 7،400 نفر گسترش یابد.

ایالت واشنگتن ، بزرگترین کانون شیوع کرونا در ایالات متحده( تا کنون) ، می تواند تقریباً 1000 نفر را در روز آزمایش کند. آزمایشگاه وزارت بهداشت می تواند روزانه 100 نفر را آزمایش کند. بقیه آزمایشات در آزمایشگاه دانشگاه واشنگتن انجام می شود. مقامات تاکنون 70 مورد مثبت در واشنگتن پیدا کرده اند ، اگرچه یک مطالعه ژنتیکی تخمین زده است که ممکن است صدها نفر از افراد آزمایش نشده که دارای COVID-19 در منطقه بزرگ سیاتل حضور داشته باشد

اورگان، واقع د حالتی بین کالیفرنیا و واشنگتن  است و می تواند روزانه حدود 40 نفر را آزمایش کند. براساس گزارش رسانه ها ، تگزاس 16 مورد مثبت دارد ، اما وب سایت وزارت بهداشت فقط سه مورد ذکر کرده است. نشریه تگزاس تریبون گزارش داده است که این ایالات می تواند روزانه 30 نفر را آزمایش کند. اما ایالات دیگر تعداد بسیار کمتری از توانایی آزامایش را ثبت کرده اند.  یک مقام آگاه می گوید هاوایی می تواند روزانه کمتر از 20 نفر را آزمایش کند ، اگرچه می تواند در شرایط اضطراری این تعداد را دو برابر کند. آیووا تجهیزات لازم برای آزمایش حدود 500 بیمار در روز را دارد. آرکانزاس ، اگرچه نزدیک به کانون شیوع شناخته شده فعلی نیست ، اما قادر است روزانه فقط چهار یا پنج بیمار را آزمایش کند.

در ساحل شرقی ، ظرفیت آزمایش با میزان قابل توجهی متفاوت است. نیویورک دارای 22 مورد مثبت است ، از جمله چندین مورد مشکوک در منهتن و بروکلین. این ایالت می تواند 100 تا 200 نفر در روز آزمایش کند. همسایگان نیویورک یعنی نیوجرسی و کانکتیکات هیچ اطلاعاتی درباره تعداد تست های انجام شده یا ظرفیت آزمایش روزانه خود به اشتراک نگذاشته اند.

نظرسنجی ما نشان داد که پنسیلوانیا تنها می تواند روزانه حدود ده نفر را آزمایش کند و دلاور می تواند حدود 50 نفر را آزمایش کند. یک مقام مسئول در ماساچوست گفت که او ظرفیت روزانه ایالت را کافی نمی داند گرچه فعلا با کمبودی رو به رو نیستند. این داده ها با یک نتیجه گیری مهم همراه هستند. در حال حاضر ، اکثر آزمایشگاه ها برای آزمایش یک نفر به دو نمونه نیاز دارند. قابلیت آزمایش تک نمونه در حال توسعه است ، اما در حال حاضر تعداد تست های موجود باید به نصف کاهش یابد. به عبارت دیگر ، "1.5 میلیون تست" می توانند تقریباً 750،000 نفر را آزمایش کنند. برخی ایالت ها مانند کلرادو به ما گفتند که چه تعداد نمونه می توانند در روز آزمایش کنند  میانگین آنها بین 80 تا 160 در حرکت بود. البته این رقم ها استاندارد نیستند چون برخی ایالت ها اساسا زا ارائه داده های دقیق خودداری کردند.

گزارشات ما نشان می دهد که سه عامل می تواند تعداد دقیق افرادی که برای کرونا آزمایش شده اند تعیین کند. عامل اول در دسترس بودن تست ها است. تا همین اواخر، آزمایش های بالیی بسیار کمی وجود داشت. این کمبود کیت های آزمایش را می توان حاصل از اطلاع رسانی ضعیف CDC دانست. این نهاد نقش مهمی در تصمیمات کاخ سفید ایفا می کند و درنتیجه اکنون و تحت فشارهای جامعه و سناتورها، احتمالا به زودی شاهد افزایش تولید کیت های تشخیصی باشیم. اگرچه شاید در هفته آینده تعداد کیت ها به 1 میلیون برسد. اما آزمایشگاه ها  نیز باید در مورد نحوه تنظیم و اجرای روش نسبتاً پیچیده تشخیص آموزش ببینند.

عامل دوم این است که CDC پارامترهایی را برای کارمندان بهداشت عمومی و محلی درمورد اینکه چه بیمارانی واجد آزمایش هستند،  تعیین می کند. دستورالعمل های آژانس های پیشگیر از بیماری برای هفته های اخیر بیشتر روی مسافرانی متمرکز بود که از سفرهای خارجی برگشته بودند. اما این روش ناکارامد ارزیابی می شود چرا که تعداد شکایات درباره این محدودیت ها بسیار است. گزارش هایی پر تعداد وجود دارد که نشان می دهد حتی یک پرستار بیمار که از یک بیمار کرونایی مراقبت کرده است نتوانسته است آزمایش دهد.

سرانجام ، هرچه افراد بیشتری به این بیماری مبتلا شوند ، تقاضا برای آزمایش بیشتر می شود. چند هفته پیش ، تعداد موارد در ایالات متحده احتمالاً بسیار ، بسیار کمتر از امروز بود. نکته مهم این است که احتمالاً در هفته آینده یک انفجار جمعیت در آمریکایی هایی وجود داشته باشد که مایلند برای این بیماری آزمایش دهند. حدس زده می شود که کالیفرنیا و واشنگتن که هرکدام موارد قابل توجهی ابتلا دارند، در هفته اتی با حجم بالای تقاضای آزمایش مواجه شوند.

شواهد موجود نشان می دهد آمریکا هنوز ظرفیت کامل برای آزمایش همه موارد مشکوک به کرونا را ندارد / یک رئیس سابق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده:

حتی در مواقع اضطراری ، آزمایشگاه ها نمی توانند بلافاصله برای چنین حجم تقاضایی آماده شوند. دانشگاه واشنگتن که به نظر می رسد بیشترین ظرفیت تست در خارج از کالیفرنیا را داشته باشد می تواند روزانه 1000 نفر را آزمایش کند و چندین هفته است که روی آزمون سریع ویروس کرونا کار می کند.

یک هفته پیش ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده برخی از مقررات را در مورد انواع آزمایش کرونا که قابل استفاده هستند ، کاهش داد. این بدان معنی است که ظرفیت تست ها افزایش می یابد اما این لزوما به معنای تسریع آزمایشها نیست. به دست آوردن تعداد آمریکاییانی که آزمایش شده اند، همیشه چالش برانگیز نبوده است. در طول ماه فوریه ، CDC یک گزارش منظم از آمریکایی ها را منتشر کرد که مورد آزمایش قرار گرفته بودند. شنبه گذشته ، چند روز پس از تایید اولین پرونده جدید ابتلا در کشور ، این رقم 472 بود.

سپس این به روزرسانی اعداد ابتلا  متوقف شد و CDC  تعداد ابتلای جدید آمریکایی های آزمایش شده برای ویروس را در روزهای یکشنبه یا دوشنبه منتشر نکرد. این توقف انتشار آمار تعجبی ندارد چرا که  انتقادهای عمومی درباره پاسخ ضعیف به این بیماری در حال افزایش است. روز سه شنبه  اعلام شد که انتشار ارقام کلی آزمایش شوندگان متوقف می شود.

گزارش ما نشان می دهد که از زمان بازگشت CDC به حالت قبلی و انتشار اعداد،  ردیابی ظرفیت رو به رشد کشور برای آزمایش کرونا ویروس بسیار دشوار شده است. دلایل اساسی برای این  نقصان وجود دارد. در ابتدا ،CDC تمام آزمایش ها را انجام می داد ، بنابراین نتایج آن به راحتی گزارش می شد. اما با شیوع کرونا ، آزمایشگاه های بهداشت عمومی دولت نیز وارد فاز عملیاتی شدند. با این حال ظرفیت آنهَا نیز کافی نیست و بنابراین آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاهی نیز به این چالش پیوستند. به زودی آزمایشگاه های خصوصی مانند LabCorp و Quest Diagnostics نیز آزمایش افراد را آغاز می کنند. روز گذشته، هر دو شرکت اعلام کردند پزشکان هم اکنون می توانند آزمایشات را برای بررسی خصوصی بیماران سفارش دهند.

هرچه نهادهای بیشتری درگیر آزمایش تشخیص کرونا می شوند ، تلاش برای جمع آوری داده پیچیده تر می شود. ادارات بهداشت عمومی دولت باید آزمایشات آزمایشگاه های دانشگاهی و آزمایشگاه های خصوصی را ردیابی کنند ، اما در این زمان بحرانی ، ممکن است آنها توانایی جمع آوری این داده ها را نداشته باشند. به عنوان مثال ، یک مقام بهداشت عمومی واشنگتن به ما گفت که ایالت واشنگتن می تواند 100 نفر را آزمایش کند ، اما همانطور که اشاره شد ، دانشگاه واشنگتن توان بسیار بالاتری دارد.

افزون بر این ها هرچه آزمایشگاه های بیشتری به این کار بپیوندند ، کنترل کیفیت دشوارتر می شود. در حالی که هر آزمایشگاه باید مجوز فعالیت سازمان غذا و داروی ایالات متحده را داشته باشد اما تحت مجوز اضطراری  سازمان غذا و دارو شرایط ساده تر شده است. این قانون جدید به آزمایشگاه ها اجازه می دهد بلافاصله آزمایش افراد را آغاز کنند اما مهلت دارند  ظرف 15 روز آینده مدارک خود را به آژانس ارائه دهند. این نوع اقدامات ضروری است زیرا واکنش ایالات متحده به کرونا واجد اقداماتی بسیار گسترده است. آزمایش اولین و مهمترین ابزار برای درک اپیدمیولوژی شیوع بیماری است. در ایالات متحده ، برخی از شکستها با ماهیت غیرمتمرکز سیستم مراقبت های بهداشتی همراه است که باعث می شود مقامات از درک شدت گسترش بیماری ناتوان باشند.

بررسی انتشار ویروس در ایالات متحده باید برحسب یک مطالعه ژنتیکی مستقل نجام شود نه بر اساس  داده های میدانی که توسط دولت جمع آوری شده اند. هنوز هیچ ایالت یا شهری تجمعات بزرگ را ممنوع نکرده و یا نوع سیاستهای تهاجمی را که برای نبرد با ویروس در ایتالیا ، هنگ کنگ و سایر مناطق توسعه یافته انجام شده، اجرا نکرده اند. تنها برخی گردهمایی های محلی لغو شده اند.

اگر میزان واقعی شیوع این بیماری از طریق آزمایش مشخص شود ، وضعیت آمریکا بدتر خواهد شد. با این وجود، همین اطلاعات دلخراش، به  مقامات و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند بهتر تصمیم بگیرند. تصمیمات سخت به داده نیاز دارند. در حال حاضر ، دولت های ایالتی و محلی اطلاعات مورد نیاز خود را ندارند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه