ارسال به دیگران پرینت

سلبریتی هایی که درباره ویروس کرونا به مردم هشدار داده اند

این روزها با شیوع ویروس کرونا در دنیا بیشتر مردم در هنگام سفر اقدامات پیشگیرانه را رعایت می کنند و سلبریتی ها هم از این قاعده مستثنی نیستند.

سلبریتی هایی که درباره ویروس کرونا به مردم هشدار داده اند

در واقع از زمان شیوع این بیماری، سلبریتی های زیادی تصاویری از خود با ماسک در اینستاگرام خود منتشر کرده اند. بعضی از این چهره های مشهور هم با کمک به خیریه ها سعی کرده اند کمکی به بهبود شرایط فعلی کنند. برخی هم کنسرت های خود در آسیا را لغو کردند.

در ادامه درباره ی سلبریتی هایی صحبت خواهیم کرد که تلاش کرده اند درباره ی ویروس کرونا به مردم اطلاع رسانی کنند.

کیم کارداشیان

کیم کارداشیان یکی از اولین سلبریتی هایی بود که از خود تصویری با ماسک در حین سفر منتشر کرد. او روز دوم فوریه در استوری اینستاگرامش یک سلفی از خود در هواپیما منتشر کرد.

کارداشیان در تصویر جداگانه ای نشان داد که دستکش به دست و بر روی میز کنار دستش یک پک سفری و قرص های ویتامین C به همراه دارد.

او در توضیح عکس نوشته بود: «حالا به لطف ست آماده ی جودی مجهز سفر می کنم.»

آن پک مسافرتی هدیه ی سایمون هاک، دوست کارداشیان بود که مؤسس یک شرکت تجهیزات اورژانسی است.

هاک گفته دیگر نتوانسته بود جوابگوی تقاضایی باشد که برای کیت های اورژانسی اش وجود دارد. کیت های او بین ۶۰ تا ۲۵۰ دلار قیمت دارند.

به گفته ی هاک همه ی ماسک ها و کیت های اورژانسی او در عرض ۱۰ ساعت به فروش رفتند.

با توجه به مسأله ی کمبود لوازم بهداشتی که به دنبال شیوع جهانی ویروس کرونا به وجود آمده، هاک گفته شرکت او امکان خرید کیت های اورژانسی را برای خریداران خود محدود کرده تا همه بتوانند از لوازم مورد نیاز برخوردار شوند، به طوری که هر خریدار حداکثر ۳ کیت می تواند بخرد.

کیتی پری

 

کیتی پری با ارسال ویدئویی از خود در یکی از شبکه های اجتماعی چین به نام Weibo به طرفداران چینی خود گفت «به مبارزه ادامه دهند، سلامت خود را حفظ کنند و مثبت اندیش باشند».

پری در این ویدئو می گوید: «فقط خواستم یک پیغام به شما دهم که بدانید همه ی ما در این دوران در کنار شما هستیم. به مبارزه ادامه دهید، سلامت خود را حفظ کنید و تا جایی که می توانید مثبت اندیش باشید. در فکرتان هستیم. برایتان دعا می کنیم. ما از پسش برمی آییم.»

تدروس آدانوم گابریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، این ویدئو را در توییتر خود منتشر کرد و گفت: «این پیام فوق العاده ای است از وحدت، از طرف کیتی پری به مردم چین. کاملاً موافقم. همه ی ما در این شرایط هستیم و فقط باهم می توانیم جلویش را بگیریم! ممنون که نظرت را در مورد چنین موضوع مهمی بیان کردی.»

بیل گیتس

 

بیل گیتس، مؤسس شرکت مایکروسافت، قبل تر گفته بود که ممکن است ویروس کرونا تبدیل به یک بیماری دنیاگیر شود.

گیتس روز ۱۵ فوریه با حضور در انجمن پیشبرد علوم در شهر سیاتل ِ آمریکا اظهار کرد که این ویروس ممکن است بیشتر از ۱۰ میلیون نفر کشته برجای گذارد.

گیتس گفت: «این یک چالش عظیم است. ما همیشه می دانستیم احتمال وقوع یک بیماری دنیا گیر با علتی طبیعی یا عمدی وجود دارد و یکی از معدود چیزهایی است که ممکن است سیستم های بهداشتی و اقتصاد ما را مختل کند و باعث مرگ بیشتر از ۱۰ میلیون نفر شود.»

مؤسس شرکت مایکروسافت گفت ویروس کرونا سرعت گسترش بالایی دارد و به همین دلیل از ابولا هم خطرناک تر است.

علیرغم اینکه نرخ مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کمتر از ابولا است (حدود ۲ تا ۴ درصد)، گیتس اظهار کرد که این بیماری عواقب «بسیار چشمگیری» برای قاره ی آفریقا دارد.

گیتس گفته: «این بیماری اگر وارد آفریقا شود عواقب چشمگیرتری از آنچه در چین وجود دارد به بار می آورد، گرچه من اصلاً سعی ندارم شرایطی که در چین وجود دارد را کوچک جلوه دهم.»

«آیا این بیماری وارد آفریقا خواهد شد و اگر بله، آیا سیستم های بهداشتی از هم فرو خواهند پاشید؟»

در روز ۵ فوریه، خیریه ی مدیرعامل سابق مایکروسافت یعنی «بنیاد بیل و ملیندا گیتس» اعلام کرد آن ها ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به کنترل شیوع این بیماری اهدا می کنند.

این بنیاد در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد این هزینه صرف کمک به تقویت کار شناسایی، قرنطینه سازی و درمان، محافظت از افراد در معرض خطر و تولید واکسن و روش های درمانی و تشخیصی خواهد شد.

دناتلا ورساچه

 

دناتلا ورساچه، مدیر هنری برند مشهور ورساچه، با انتشار بیانیه ای از قربانیان ویروس کرونا اعلام حمایت کرد و اظهار کرد که برند او مبلغی معادل حدوداً ۱۴۳،۵۰۰ دلار آمریکا را به صلیب سرخ چین اهدا می کند.

ورساچه گفته: «دلم پیش همه ی کسانی است که از ویروس کرونا صدمه دیده اند و همینطور خانواده های آن ها.»

«برند ورساچه ۱۴۳،۵۰۰ دلار برای کمک به اقدامات ترمیمی اهدا می کند. ما عشق و حمایت خود را اعلام می کنیم و من از همه می خواهم با اهدای پول به گروه های فعال در این زمینه که یاری گر افراد نیازمند هستند، کمک کنند.»

جاستین بیبر

 

جاستین بیبر با ارسال یک ویدئو و همینطور یک تصویر که از اهدای ۲۹ هزار دلار توسط او به خیریه ای در پکن حکایت داشت، با طرفداران چینی خود اعلام وحدت کرد.

بیبر در پست اینستاگرامی اش نوشته که پیگیر اخبار بوده و اینکه حالا «همه ی ما باید در کنار یکدیگر باشیم».

بیبر در این ویدئو می گوید: «فقط خواستم بگویم که وضعیت خیلی ترسناکی در کشور شما به وجود آمده اما برای همه ی شما دعا می کنم و فکرم پیش شما است.»

گوئینت پالترو

 

گوئینت پالترو در پرواز خود به پاریس از ماسک استفاده کرده بود تا ریسک آلوده شدن را به حداقل برساند.

پالترو روز ۲۷ فوریه با انتشار یک سلفی که او را با یک ماسک بزرگ سیاه رنگ بر روی صورتش نشان می داد بیان کرد که قصد دارد با همین ماسک در هواپیما بخوابد.

او به شوخی اشاره ای هم به نقشش در یکی از فیلم های قدیمی اش به نام «شیوع» (Contagion) کرد، فیلمی که پالترو در آن نقش اولین قربانی ویروس مرموزی را دارد که جان میلیون ها نفر را در سرتاسر دنیا می گیرد: «من قبلاً در این فیلم بوده ام. مراقب خودتان باشید. با کسی دست ندهید. دست هایتان را هم زیاد بشویید.»

گروه موسیقی بی تی اس

 

بی تی اس، پردرآمد ترین گروه موسیقی پاپ کره ای دنیا، ۴ کنسرت خود که قرار بود در ماه آوریل در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شود را لغو کرد.

این اتفاق به دنبال افزایش شدید تعداد مبتلایان ویروس کرونا ظرف ۲ هفته ی اخیر در کره جنوبی رخ داد. این کشور بالاترین موارد ابتلا به این ویروس در خارج چین را دارد.

گروه بی تی اس اعلام کرد: «باید سلامت و ایمنی دها هزار مهمان و همینطور هنرمندان خود را درنظر بگیریم.»

انتظار می رفت بیشتر از ۲۰۰ هزار نفر در کنسرت های این گروه که قرار بود در استادیوم المپیک سئول برگزار شود، شرکت کنند.

این گروه موسیقی که گفته می شود ارزشی ۳/۶ میلیارد دلاری برای اقتصاد کره جنوبی دارد، هفته ی گذشته در کنفرانسی خبری که در سئول برگزار شد از طرفداران خود خواست سلامت خود را جدی بگیرند.

جیمین، یکی از اعضای گروه بی تی اس اظهار کرد: «سلامتی دغدغه ی اصلی این روزهای ما است و پیام های همیشگی ما درباره ی رو به رو شدن با خود درون و دوست داشتن خود تنها زمانی امکان پذیر است که از سلامتی برخوردار باشید. به خصوص که این روزها محیط بیرون بسیار خطرناک شده. امیدوارم مراقب خودتان باشید.»

مدیر گروه هم بیان کرد: «ما تصمیم گرفته ایم نهایت همکاری را با سیاست دولت در خصوص خودداری از برگزاری رویدادهایی با شرکت کننده ی زیاد داشتته باشیم تا از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود. ما به طرفداران خود توصیه می کنیم در محل برگزاری کنفرانس خبری حضور پیدا نکنند و گروه بی تی اس را با تماشای کنفرانس از طریق پخش زنده ی تلویزیون حمایت کنند.»

این گروه کره ای همچنین قصد دارد کار معرفی آلبوم جدید خود را در چندین برنامه ی تلویزیونی بدون حضور هیچ تماشاچی استودیویی انجام دهد.

آوریل لوین

 

آوریل لوین ۱۲ کنسرت خود در نقاط مختلف آسیا را به دلیل «ادامه ی شیوع ویروس کرونا» به تعویق انداخت.

لوین با انتشار تصویر پوستر تور کنسرت های خود در آسیا در صفحه ی اینستاگرامش اظهار کرد که از این تصمیم «به شدت ناراحت» است اما «برای طرفدارانش دعا می کند و فکرش پیش آن ها است.»

لوین در پست خود نوشته: «از همه خواهش می کنم مراقب خودتان باشید و سلامت خودتان را حفظ کنید. فکرم پیش شما است و برایتان دعا می کنم و امیدوارم به زودی بتوانم برنامه ی جدید کنسرت ها را اعلام کنم.»

لوین همچنین مجبور شد کنسرتی که قرار بود ۱۳ مارس در سوئیس برگزار کند را لغو کند. این اتفاق به دنبال تصمیم دولت سوئیس برای لغو تمامی رویدادهایی با شرکت کننده ی بیشتر از هزار نفر رخ داد.

این خواننده ی مشهور علت لغو را در استوری اینستاگرامش توضیح داد و گفت که «خارج از کنترل» او بوده: «واقعاً مشتاق بودم که بیایم و همه ی شما را ببینم و حالا خیلی ناراحتم که کنسرت نمی تواند برگزار شود. ما سعی کردیم تاریخ برگزاری برنامه را تغییر دهیم اما متأسفانه در این تور امکان پذیر نیست.»

آرنولد شوارتزنگر

 

آرنولد شوارتزنگر جشنواره ی سالانه ی ورزشی خود را به خاطر نگرانی هایی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد به تعویق انداخت.

شوارتزنگر روز سوم مارس با انتشار ویدئویی در اینستاگرام خود به طرفدارانش اظهار کرد که این تصمیم گرچه بسیار ناراحت کننده اما «کار درستی» بود.

شوارتزنگر در این ویدئو می گوید: «فکر می کنم تصمیم عاقلانه ای بود در این شرایط که فرماندار، شهردار، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، همه ی کارشناسان، دانشمندان و جامعه ی پزشکی، دکترها هشدار داده اند.»

این بازیگر مشهور اظهار کرد که انتظار می رفت بیشتر از ۲۵۰ هزار نفر در جشنواره ی «ورزش های کلاسیک و تناسب اندام آرنولد» شرکت کنند.

شوارتزنگر گفته: «برای ما مسلم است که بهترین و بزرگ ترین در دنیا هستیم اما پول و درآمد به اندازه ی حفظ سلامتی و تبلیغ برای سلامتی و تناسب اندام اهمیت ندارد. ما می خواهیم که مردم سالم باشند و اندام متناسبی داشته باشند، همه ی هدف ما همین است. پس جشنواره را عقب می اندازیم و شما را هم در جریان اخبار می گذاریم.»

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه