ارسال به دیگران پرینت

ترغیب مردم به خرید اینترنتی

با گذشت دو هفته از ورود ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به آن در کشور، به‌رغم اینکه هر ساله در این ایام ...

ترغیب مردم به خرید اینترنتی

با گذشت دو هفته از ورود ویروس کرونا و افزایش شمار مبتلایان به آن در کشور، به‌رغم اینکه هر ساله در این ایام، بازارهای سراسر کشور پرتردد هستند، این روزها کاسبان و مغازه‌داران روزهای کم‌رونقی را سپری می‌کنند و این موضوع باعث آسیب جدی به کسب و کارشان شده است.

مسئولان صنفی نیز می‌گویند با توجه به کاهش مصرف، کاسبان با چند موضوع حاد مواجه شده‌اند؛ اول اینکه باید با کارگران در شب عید تسویه حساب کنند و دیگر اینکه باید سنوات، بیمه، اجاره مغازه و مالیات بپردازند. همچنین روال بازار برعکس شرایط عادی که کاسبان به ۱۰ تا ۱۵ درصد سود اکتفا می‌کنند، جلو می‌رود و مسابقه ارزان‌فروشی میان کاسبان به راه افتاده است. در این شرایط، مسئولان وزارت صمت به دنبال ترغیب مصرف‌کنندگان به خریدهای اینترنتی برای مقابله با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا هستند. در همین راستا، قائم‌مقام وزیر صمت طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی ازجمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی مطرح کرده است. البته این در حالی است که برخی معتقدند به دلیل مشکلاتی که برخی مشتریان در استفاده از رمزهای دوم یک‌بار مصرف یا همان پویا پیدا کرده‌اند، ناچارند به شعب بانک‌ها یا خودپردازها مراجعه کنند که همین موضوع محیط بانک‌ها را به لحاظ انتقال ویروس ناامن کرده است.

 

شیوع ویروس کرونا در ایران، روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون را بابت حاکم‌شدن رکود در بخش‌های تولیدی، خدماتی، آموزشی، تجاری و... نگران کرده است و در نتیجه آنها با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خواستار اتخاذ تمهیدات و حمایت‌های خاص از آنها حداقل تا پایان شهریور 1399 شدند.

مهم‌ترین‌ خواسته‌های بخش خصوصی شامل استمهال سررسید اقساط تسهیلات از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل تا پایان شهریور 1399 بدون تعلق جرائم دیرکرد، تمدید تسهیلاتی که سررسید تسویه آنها از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل شهریور 1399 است، تامین سرمایه در گردش با شرایط سهل و نرخ حمایتی جهت واحدهای تولیدی و تجاری، استمهال حق بیمه سهم کارفرما از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل پایان شهریورماه 1399 بدون تعلق جریمه، استمهال یا تخفیف مالیاتی برای عملکرد سال 1398، استمهال حداقل هشت‌ماهه تقسیط پرداخت بدهی‌های قبلی به سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی، استمهال پرداخت مالیات بر ارزش افزوده متعلقه از بهمن‌ماه 1398 لغایت حداقل تا پایان شهریورماه 1399 و نیز استمهال پرداخت بدهی معوقه مالیات بر ارزش‌افزوده قبل از این تاریخ به مدت هشت ماه، تامین منابع و تسهیلات ارزان برای مردم (مخاطبان هدفمند) به‌منظور تقویت قدرت خرید و استمهال وصول هرگونه عوارض توسط شهرداری‌ها حداقل تا پایان شهریورماه 1399 است.

ترویج استفاده از تجارت الکترونیک

قائم‌مقام وزیر صمت طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات، پیشنهاداتی ازجمله افزایش پهنای باند و کاهش هزینه‌های خدمات اینترنتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی ارائه کرده است. به گزارش ایسنا، در این نامه یکی از برنامه‌های وزارت صمت در راستای اهداف یاد شده، ترویج استفاده از زیرساخت‌های تجارت الکترونیک برای خرید و فروش کالا و خدمات عنوان شده  و به گفته قائم‌مقام این وزارتخانه، «در حال حاضر این زیرساخت تا حد مطلوبی در کشور ایجاد شده و با شرایط پیش‌آمده لزوم بهره‌گیری هر چه بیشتر از این زیرساخت، حمایت از کسب و کارهای فعال در این حوزه و ترغیب مصرف‌کنندگان جهت خرید اینترنتی، حائز اهمیت ویژه است.»

این مقام مسئول در پایان پیشنهاداتی برای ترغیب مصرف‌کنندگان به خرید اینترنتی مطرح کرده که مهم‌ترین آنها بهبود و افزایش بهنای باند کشور، به‌خصوص در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و مخصوصا در شهرهای بزرگ درگیر با ویروس و کمک به کاهش هزینه‌های مرتبط با ارائه خدمات اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم است. مدرس خیابانی همچنین به وزیر ارتباطات پیشنهاد کرده که استفاده از خرید اینترنتی در پیامک‌های ارسالی به عموم مردم ترویج شود و امکان استفاده رایگان یا با تخفیف ویژه از خدمات اینترنتی فراهم شود.

 

 

منبع : ایران جیب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه