ارسال به دیگران پرینت

اسد: سوریه هیچ اقدام خصمانه ای علیه ترکیه مرتکب نشده است

«بشار اسد» رییس جمهوری سوریه روز چهارشنبه در سخنانی گفت: سوریه مرتکب هیچ اقدام خصمانه ای علیه ترکیه نشده و اختلافات کنونی میان دو کشور غیرمنطقی است.

اسد: سوریه هیچ اقدام خصمانه ای علیه ترکیه مرتکب نشده است

اسد در مصاحبه با شبکه خبری روسیه ۲۴ در پاسخ به این سوال که «آیا پیام شما به مردم ترکیه این است که هیچ دشمنی با آن ها ندارید؟» گفت: طبعا، ما همواره از آن ها به عنوان مردم دوست یاد می کنیم. اکنون من از مردم ترکیه سوال می کنم که مسئله و مشکل شما با سوریه چیست؟ چه مسئله ای وجود دارد که باید به خاطر آن شهروند ترک کشته شود؟ سوریه چه اقدام خصمانه کوچک یا بزرگی در قبال ترکیه در طی جنگ یا قبل از آن مرتکب شده است؟

رئیس جمهوری سوریه افزود: میان مردم دو کشور با ازدواج اشتراکات زیادی به وجود آمده است. روزانه روابط دو جانبه بین دو کشور وجود دارد. بسیاری از گروه ها در ترکیه اصالتا سوری هستند و بسیاری از گروه ها در سوریه اصالتا ترک. این ارتباط در طول تاریخ هم بوده و از این رو غیرمنطقی است که اختلافاتی میان ما و آنها (ترک ها) وجود داشته باشد.

این در حالی است که طی هفته های اخیر تنش میان دمشق و آنکارا در استان ادلب افزایش یافته است.

حملات هوایی سوریه به نظامیان ترکیه در استان ادلب که منجر به کشته شدن شماری از نظامیان ترکیه شد، واکنش های شدید «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه را در پی داشت.

اردوغان تهدید کرده که حمله به نیروهای خود را تلافی خواهد کرد و عملیات نظامی را با ادعای عقب راندن ارتش سوریه به مواضعی که در توافقنامه ۲۰۱۸ سوچی امضا شد، آغاز کرده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه