ارسال به دیگران پرینت

گرمخانه‌های پایتخت برای مقابله با کرونا ایمن‌سازی می‌شود

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایمن‌سازی گرمخانه‌ها برای مقابله با شیوع بیماری کرونا گفت: از هفته‌ها قبل اقداماتی اولیه در این مراکز طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت آغاز و در یک هفته اخیر نیز شرایط ویژه اعمال شد.

گرمخانه‌های پایتخت برای مقابله با کرونا ایمن‌سازی می‌شود

به گزارش شامگاه پنجشنبه روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، سیدمالک حسینی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا اظهارداشت: ایمن‌سازی گرمخانه‌ها از حیث سلامت مددجویان در اوضاع کنونی جامعه اهمیت بسیاری دارد.

وی گفت: همه تلاش همکارانم ایمن نگه داشتن گرمخانه‌ها و مراکز ویژه مراقبت از افراد بی‌خانمان در برابر سرایت ویروس کرونا و همزمان عدم تعطیلی این مراکز به رغم پرخطربودن نگهداری جمعی افراد آسیب‌دیده از نظر فنی است.

حسینی افزود: مدیران گرمخانه‌ها، مددکاران این مراکز و گشت‌های فوریت‌های اجتماعی ایثارگرانه در حال خدمت‌رسانی به افراد بی‌سرپناه در محیط‌های پرخطر هستند و همانگونه که خود را در برابر افراد بی‌سرپناه شهر مسئول می‌دانیم تلاش داریم، برای این افراد شرایط ایمنی فراهم کنیم.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، تهیه ۶۰ لباس ایزوله برای افراد شاغل در گرمخانه‌ها، توزیع ۲هزار و ۸۰۰ ماسک و ۲هزار و ۵۰۰ دستکش لاتکس برای استفاده پرسنل و مددجویانی که دارای علائم اولیه هستند را از جمله اقدامات این سازمان برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در گرمخانه‌ها و حفظ ایمنی افراد شاغل در این مراکز عنوان کرد.

وی گفت: طبق هماهنگی‌ها مقرر شد ۱۰ اسفند ماه، تست غربالگری اولیه تشخیص کرونا در مراکز خاورشهر و لویزان انجام شود.

حسینی اظهارداشت: با توجه به اهمیت سلامت کارکنان واحد فوریت‌های اجتماعی و پرسنل مستقر در گرمخانه‌ها هماهنگ شده است از روز شنبه برای تمامی آنان تست اولیه ابتلا به ویروس کرونا انجام شود.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: خوشبختانه با توجه به آمادگی سازمان اقدامات لازم برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده انجام و حداقل برای دو هفته ذخیره لازم انجام شده و اکنون هم در حال رایزنی برای تهیه اقلام با احتمال طولانی‌ترشدن شرایط کنونی هستیم.

دغدغه فعالان مدنی درباره وضعیت کودکان کار و افراد بی‌سرپناه

وی، دغدغه فعالان مدنی درخصوص وضعیت کودکان کار و افراد بی‌سرپناه را ارزشمند و قابل درک دانست و گفت: باید اطمینان بدهم که در موضوع افراد بی‌سرپناه شرایط خوب است و می‌توان گفت جز افرادی که برای حضور در گرمخانه‌ها و حتی افراد بی‌سرپناه‌ تحت مدیریت سازمان‌های غیردولتی مقاومت می‌کنند و خود تمایل به حضور ندارند هیچ کس در تهران بی‌سرپناه نخواهد ماند.

حسینی افزود: در موضوع کودکان کار و خیابان هر چند ماموریت اصلی با سازمان بهزیستی است اما ما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود از این موضوع غافل نشدیم و در تعامل با سازمان‌های غیردولتی تلاش می‌کنیم اقلام مورد نیاز را برای آنان به عنوان نهادهای تخصصی مردمی تهیه کنیم که پس از انجام اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: همه باید بپذیریم در شرایط ویژه و سختی قرار داریم و باید به یکدیگر کمک کنیم تا از این بحران با کمترین هزینه عبور کنیم.

وی گفت: تقاضا می‌کنم صرفا ناظر و منتقد نباشیم و هر کس باید به هر شکلی که می‌تواند در هماهنگی با نهادهای متولی به مدیریت بحران ایجاد شده کمک کند.

حسینی افزود: با همه توان و ظرفیت در حال خدمات رسانی هستیم و از همه پیشنهادها و توصیه‌های نهادهای مدنی و افراد در مدیریت بهتر شرایط استقبال کرده و آماده همکاری با آنها هستیم.

فراخوان مراقبت ویژه‌تر از افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از انتشار فراخوان این سازمان برای مراقبت ویژه‌تر از افراد کارتن‌خواب در گرمخانه‌ها خبر داد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز این سازمان به مراقبت‌های ویژه‌تر از افراد بی‌خانمان، آسیب‌پذیر و کارتن‌خوابی که در گرمخانه‌ها اسکان داده شده‌اند نیازمند افراد داوطلب اعم از پزشک، پرستار، مددکار و افرادی که دوره‌های تخصصی مراقبت از این افراد را طی کرده‌اند، هستیم.

حسینی افزود: این سازمان از شهروندان علاقه‌مند به همکاری دعوت می‌کند که در صورت تمایل به همکاری با شماره تماس ۰۹۳۳۴۹۸۳۹۶۰ و یا نشانی الکترونیکی Email:info.swsc@tehran.ir ارتباط برقرار کنند.

 ۲۱ گرمخانه با ظرفیت بیش از ۴هزار و ۲۰۰ نفر به صورت کف‌خواب در تهران فعالیت می‌کند که یکی از این مراکز به صوت اضطراری در صورت برودت هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویروس کرونا که با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت، تاکنون ۸۰ هزار و ۹۹۷ نفر را مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۶۴ نفر را گرفته است.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه