ارسال به دیگران پرینت

جانبازان و خانواده شهدا برای مقابله با کرونا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند

اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تشریح برخی اقدامات بنیاد برای مقابله با ویروس کرونا از جانبازان شیمیایی و خانواده شهدا خواست تا توصیه‌های پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس را رعایت کنند.

 جانبازان و خانواده شهدا برای مقابله با کرونا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند

در اطلاعیه اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است: ورود ویروس کرونا به کشور در روزهای اخیر باعث مشکلاتی برای مردم شده است در این میان افراد دارای بیماری زمینه‌ای مثل افراد دارای ضعف سیستم ایمنی، بیماران ریوی و جانبازان شیمیایی از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردارند و بهترین و اصلی‌ترین راه مبارزه با این ویروس پیشگیری است، لذا تمرکز وزارت بهداشت و همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران بر پیشگیری از ابتلا به بیماری قرارگرفته است.

رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی فردی در ارتباط با دیگران، شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون مایع در طول روز، خودداری از تماس دست با دهان و بینی و چشم و فاصله گرفتن از کسانی که علائم سرماخوردگی دارند مهم است و اجتناب از دست دادن و روبوسی با دیگران مورد تأکید و توجه است که این موارد به‌طور مکرر از طریق رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: توصیه‌های بهداشتی به تمام جانبازان و والدین شهدا به‌صورت پیامک‌های کوتاه ارسال‌شده است. همچنین با توجه به آسیب‌پذیری بیشتر جانبازان شیمیایی به‌خصوص موارد شدید و متوسط به‌صورت جداگانه، توصیه‌های بهداشتی از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال‌شده است. ازآنجایی‌که اصلی‌ترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری است به جانبازان شیمیایی متوسط و شدید از طریق پیامک و همچنین از طریق مدیران کل استان‌ها اطلاع‌رسانی شده است که تا زمان عادی شدن اوضاع، در صورت امکان از منزل خارج نشوند و از حضور در اجتماعات و میهمانی‌ها اجتناب کنند.

در پایان اداره کل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران آمده است: در معاونت بهداشت و درمان کارگروه پیشگیری از ویروس کرونا تشکیل و تاکنون چند جلسه برگزارشده است. در خصوص پیشگیری از بیماری در سطح ادارات بنیاد، مراکز نگهداری و توان‌بخشی تابعه بنیاد و همچنین ایجاد شرایطی که مراجعات جانبازان به ادارات بنیاد به حداقل برسد تصمیمات لازم اتخاذشده است. با رعایت چند نکته بهداشتی ساده به‌خصوص عدم خروج غیرضروری از منزل و اجتناب از حضور در تجمعات، موارد ابتلا به حداقل می‌رسد و ان‌شاءالله جانبازان و همچنین مردم ایران با پیروزی از این شرایط حساس خارج می‌شوند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه