ارسال به دیگران پرینت

قدردانی استاندار و نماینده ولی‌فقیه در فارس از حضور مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز و استاندار فارس با صدور پیام‌هایی از حضور مردم استان فارس در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری قدردانی کردند.

قدردانی استاندار و نماینده ولی‌فقیه در فارس از حضور مردم در انتخابات

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پیامی خطاب به مردم استان تصریح کرد: شما با حضور گسترده خود در دوم اسفندماه و پای صندوق‌های اخذ رای، باز هم چونان تاریخ کهن فارس درخشیدید.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: اینک در چهل سالگی این نهضت ظلم‌ستیز و عدالت‌طلب، گام دوم انقلاب اسلامی با هدایت کشتی‌بان این قیام، حضرت آیت ا... العظمی امام خامنه‌ای آغاز شده که در طلیعه آن، شور آفریدید.

این پیام می افزاید: چه دلنشین و بجاست تشکر از همه اقشار و اصناف مردم سراسر استان از شهر و روستا و زن و مرد که مهربانانه و مصمم این حملسه حضور را رقم زدند. از یکایک علما روحانیون و مردم عزیز و آگاه و جامعه دانشگاهی و فرهیخته استان برای تمام تلاشی که در این مسیر انجام داده اند تشکر می‌کنم.

امام جمعه شیراز افزود: همچنین از کلیه مدیران اجرایی و هیات نظارت و بازرسی و نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی که مدت طولانی تلاش کردند تا انتخابات به سلامت و امنیت فراگیر برگزار شود، متشکرم.

دژکام ادامه داد: از تمام نامزدهای انتخابات و همراهان و همکاران آنها که منشور اخلاقی انتخابات را مراعات نموده و با قانونمندی مراحل انتخابات را پشت سر گذاشتند تشکر می‌کنم و برای همه آنها در هر جای میهن اسلامی که خدمت می‌کنند آرزوی توفیق و سلامتی دارم.

وی که به عنوان نامزد انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در صحنه انتخابات حضور داشت، اظهار داشت: از همه شما مردم همیشه در صحنه فارس که به اینجانب و دیگر نامزد محترم انتخابات مجلس خبرگان رهبری رای داده‌اید و همیشه مورد الطاف شما بوده‌ام، سپاسگزاری می‌نمایم.

نوبت یاری منتخبان مردم در مجلس است

در پیام عنایت اله رحیمی استاندار فارس نیز آمده است: تقدیر و تشکر می کنم از مردم شریف استان فارس که با حضور در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در دوم اسفند ماه، به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و ضمن تعهد و وفاداری به آرمان های بلند شهدای گرانقدر، مایه عزت، سربلندی و تقویت نظام جمهوری اسلامی شدند.

رحیمی افزود: بر خود فرض می دانم به پاس حضور مردم در انتخابات، از آحاد مردم شریف استان به ویژه از دست اندرکاران و عوامل برگزار کننده انتخابات، گروه های سیاسی، مجامع فرهنگی و اعضای شورای تأمین و معتمدان گرانقدر، که در اجرای انتخابات و صیانت از آرای مردم عزیز و برگزاری انتخاباتی آرام و سالم، همکاری نمودند تقدیر و تشکر نمایم.

استاندار فارس ضمن تبریک به منتخبان مردم، از تمام کاندیداهایی که عموماً ضمن رعایت قانون، با احساس حق و تکلیف در این دوره از انتخابات شرکت نمودند و با شرکت خود در انتخابات باعث شور و نشاط و حضور مردم شدند، تشکر کرده است.

وی ادامه داد: امروز انتخابات به پایان رسیده است؛ نیاز جامعه ما همدلی و همراهی و کمک به منتخبان مردم است تا مردم استان فارس به آنچه لایق آنهاست برسند و فارس همچون نگینی در کشور بدرخشد.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار شد. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برپا شد.

سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده بود.

استان فارس دربرگیرنده ۳۶ شهرستان، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.

پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده بود.

مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم، هم‌اینک حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود.

نتایج اولیه این انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شده و پس از تایید شورای نگهبان رسمیت می یابد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه