ارسال به دیگران پرینت

برنامه تازه دولت ترامپ برای سرنگونی دولت ونزوئلا

یک رسانه آمریکایی امروز پنجشنبه مدعی شده دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی طرحی برای احیای کارزار خود جهت سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا را از سر گرفته است.

برنامه تازه دولت ترامپ برای سرنگونی دولت ونزوئلا

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده مقام‌های دولت ترامپ در حال انجام رایزنی‌هایی در خصوص احیای کارزار ناکام‌مانده خود برای برکناری مادورو از قدرت است. 

طبق این گزارش، دولت ترامپ در صدد است برخی از اعضای حزب حاکم را مجاب کنند موقتاً اقدام به تقسیم قدرت با سران مخالفان کنند. 

دولت آمریکا سال گذشته راهبرد مشابهی را دنبال کرد و تلاش کرد «خوان گوایدو»، رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به قدرت برساند. این تلاش شامل یک قیام ناکام در روز ۳۰ آوریل بود. 

اما برخی از مقام‌های دولت ترامپ اکنون فکر می‌کنند با تشدید تحریم‌ها این طرح شانس بهتری برای پیروزی خواهد داشت. 

بلومبرگ نوشته دولت ترامپ اخیراً تلاش‌ها برای عزل مادورو از قدرت و جلب حمایت بین‌المللی از گوایدو تشدید کرده است. روز سه‌شنبه واشنگتن یکی از واحدهای یک شرکت بزرگ نفتی روسیه را بابت ارتباط با دولت مادورو هدف تحریم قرار داد. 

سال گذشته دولت آمریکا تلاش کرد با موافقت برای اعطای قدرت به افرادی دیگر در داخل دولت مادورو این دولت را سرنگون کند. اما گفته می‌شود برخی از مقام‌های دولت ونزوئلا در لحظه پایانی توافقات را بهم زدند. 

منابع مطلع به بلومبرگ گفته‌اند در سفری که گوایدو اخیراً به واشنگتن داشته مقام‌های ارشد آمریکایی با او درباره طرح جدید گفت‌وگو کرده‌اند. 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه