ارسال به دیگران پرینت

سازمان مدیریت بحران: جاده‌های گیلان تا فردا باز می‌شود

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: راه بیش از ۱۰۰ روستا در استان گیلان به دلیل بارش برف مسدوده شده است که تا فردا باز می شود.

سازمان مدیریت بحران: جاده‌های گیلان تا فردا باز می‌شود

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص اقدامات صورت گرفته در استان گیلان، اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، اخطارها و اطلاعیه‌های لازم در خصوص بارش برف به ۱۱ استان کشور داده شده بود.

وی گفت:‌ در حال حاضر عمده مشکلات به دلیل بارش سنگین برف در استان گیلان رخ داده است که از شب گذشته بازگشایی راه های روستایی با قدرت بیشتری آغاز شده است و تا فردا اکثر راه ها باز می شود و از امروز صبح نیز بالگردها برای شناسایی منطقه و کمک به مردم استان گیلان پرواز کردند و نقاط حادثه‌دیده تاکنون شناسایی شده است. 

نجار با اشاره به اینکه در بعضی از مناطق بیش از ۹۰ سانتیمتر برف باریده است، گفت: از استان‌های قزوین، زنجان و مازندران درخواست کرده‌ایم که وسایل و تجهیزات برف‌روب را به این استان بیاورند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم نسبت به برف‌روبی در این منطقه اقدام کنیم. 

وی ادامه داد: با اشاره به اینکه برق اکثر مناطق استان گیلان که در دو روز گذشته قطع شده بود در حال حاضر وصل شده است و بیش از ۵۰ اکیپ وزارت نیرو به این استان اعزام شدند. 

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: ۲۰ میلیارد تومان هم اعتبار در خصوص رفع سریع مشکلات برق در استان گیلان اختصاص یافته است. 

وی بیان داشت: متأسفانه علی‌رغم تمامی هشدارها در خصوص بارش سنگین برف در استان گیلان، متأسفانه هم‌وطنان به این هشدارها توجهی نکردند و به این استان سفر کردند که موجب شد حدود ۲ هزار نفر اسکان اضطراری داده شوند. 

وی تأکید کرد: امکانات و تجهیزات لازم برای برف‌روبی در این استان بسیج شده است و نیروهای جهادی، سپاه، ارتش، هلال احمر و دیگر دستگاه‌های خدمات رسان نیز برای ارائه خدمات فوری در استان گیلان حضور یافتند. 

نجار درباره تعداد کشته شدگان و مجروحین نیز گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ نفر مجروح و ۷ نفر نیز جان خود را از دست دادند که تعداد کشته‌شدگان تأیید نشده است. 

 

منبع : خبر آنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه