ارسال به دیگران پرینت

وزیر راه: اولویت بازگشایی راهها با تاسیسات زیربنایی است

وزیر راه و شهر سازی گفت: برای رفع مشکلات برق مردم بازگشایی مسیرهای تاسیسات زیربنایی و پست های برق در اولویت است.

وزیر راه: اولویت بازگشایی راهها با تاسیسات زیربنایی است

محمد اسلامی چهارشنبه شب در حاشیه جلسه بحران استان گیلان در جمع خبرنگاران در رشت با اشاره به ورودش از امروز بعدظهر افزود: در مشاهداتی که داشتیم، راههای شریانی را تا امشب باز می کنند  و تلاش می شود تا صبح فردا ترافیک روان تری در راهها ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی تعدادی از مسیرهای فرعی و روستایی را از امروز شروع کرده اند، اظهار کرد: اولویت با راههای اصلی و شریانیست و پس از آن راههای فرعی و روستایی بازگشایی می شود.

اسلامی  گفت: اگر خواسته باشیم با توجه به امکانات موجود و حجم بارش برف  پیش برویم یک هفته طول می کشد ولی امیدواریم با بسیج امکانات  در راه و شهرسازی و با استفاده از پیمانکاران بتوانیم حداکثر تا چهار روز اینده تمامی مسیرهای فرعی و روستایی استان را نیز بازگشایی کنیم.

وی پیش بینی هواشناسی را صحیح و به موقع و هشدارهای راهداری و اقدامات هماهنگ شده با پلیس راه را نیز مناسب دانست و گفت:  با بارش سنگین با ۴۰ درصد افزایش روبرو شدیم. 

وی  انسداد ایجاد شده در راههای گیلان را  علاوه بر حجم برف ، بی توجهی رانندگانی دانست که در چنین شرایطی بدون زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه وارد راههای استان شده بودند.

 اسلامی گفت: طی روز ۲۱ بهمن ماه ، ۱۵ هزار خودرو وارد گیلان شدند که در اوج بارش سنگین برف که طی چندین ساعت ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر برف باریده بود ، ۴۰ درصد نسبت به روز قبل افزایش یافت.

اسلامی  با اشاره به این که  بارش برف به حدی بود  که گاردیل ها در زیر برف مدفون شده بودند افزود: در حال حاضر مسیرهای اصلی باز است اما باید بتوانیم وضعیت را به حالت عادی برگردانیم  .

وزیر راه خاطر نشان کرد: موضوع مهم بازگشایی مسیرهای تاسیسات زیربنایی پست های برق است؛ ضمن آنکه اهتمام داریم مسیرهای منتهی به مرغداری ها نیز در اولویت قرار بگیرد.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا عصر سه شنبه  ادامه یافت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محورهای اصلی جاده ای و بروز مشکلات عدیده برای مردم  شد.  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه