ارسال به دیگران پرینت

افتتاح ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در دهه فجر و افتتاح پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور گفت: در دهه فجر امسال ۱۶ هزار و ۴۵۶ پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد که حدود ۵۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر

دکتر مهدی جمالی نژاد ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، گزارش مدیریتی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را تشریح کرد و گفت: در ابتدای سال طبق تفاهمی که بین وزارت کشور و بسیج سازندگی منعقد شد مقرر گردید تا طی سال جاری ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده نیز به بهره برداری برسد که از این تعداد ۶۰۰۰ پروژه هم در دهه فجر افتتاح شد.

وی ادامه داد: با احتساب ۶۰۰۰ پروژه کم هزینه و زودبازده و ۱۶ هزار و ۴۵۶ پروژه کلنگ زنی و افتتاح شده در این ایام، تعداد پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه رسید.

به گفته وی، پروژه‌های عمرانی که قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد ریالی داشته است.

به گفته جمالی نژاد، از ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده کل کشور که قرار است تا پایان امسال به تصویب برسد، ۶ هزار پروژه در ایام دهه فجر افتتاح شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را ۱۴ هزار و ۹۰۹ پروژه اعلام کرد و افزود: اعتبار این تعداد پروژه قابل افتتاح ۳۵۴ هزار میلیارد ریال است. همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ زنی شده طی این مدت ۱۵۴۷ مورد بوده است که ۱۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استان‌های برتر با لحاظ تعداد پروژه افتتاحی طی دهه فجر را استان آذربایجان شرقی با ۱۳۲۲ پروژه اعلام کرد و گفت: استان خراسان رضوی نیز با ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پروژه قابل افتتاح، جزو استان‌های برتر با لحاظ میزان اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح بوده است.

 

معاون وزیر کشور، استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و مرکزی را جزو سه استان برتر با لحاظ تعداد پروژه به نسبت جمعیت عنوان کرد و گفت: استان‌های تهران، گیلان و البرز نیز جزو استان‌های برتر با لحاظ تعداد پروژه به نسبت مساحت بودند. 

 

به گفته وی، از نظر نسبت جمعیت نیز استان‌های برتر با لحاظ اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح، استان‌های خراسان جنوبی ، یزد و هرمزگان هستند.

 

وی در مقایسه مجموع افتتاح و کلنگ زنی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از نظر اعتبار هزینه شده اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده مجموع افتتاح و کلنگ زنی‌های پروژه‌های دهه فجر بوده است که امسال با رشد ۷۴ درصدی به ۵۲۴ هزار میلیارد ریال افزایش رسیده است.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه