ارسال به دیگران پرینت

رئیس فدراسیون شطرنج

حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای جام فجر هزینه شده است

مهرداد پهلوان زاده می گوید که حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای رقابت های جام فجر که در چابهار برگزار می شود هزینه شده و این هزینه قطعا سرمایه ای برای شطرنج ایران خواهد شد.

حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای جام فجر هزینه شده است

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج درباره برگزاری بین‌المللی شطرنج جام فجر گفت: این مسابقات از نظر تعداد شطرنج‌بازان مانند سالهای قبل نیست و به دلیل شرایط اقتصادی کشور تصمیم گرفتیم که شطرنج بازان کمتری در این رقابت ها شرکت کنند. قول این میزبانی را چابهار و سیستان بلوچستان از فدراسیون شطرنج گرفته بود و تصمیم بر این شد که این شهر میزبان این رقابت ها باشد.

او افزود: زمانی که انتخابات هیات سیستان و بلوچستان انجام شد از ما قول گرفتند که این میزبانی را به آنها دهیم. در مجموع این مسابقات و در خصوص کیفیت برگزاری می‌توانم بگویم که اگر به چند شطرنج بازی که در جدول استادی قرار دارند نگاه کنیم خواهیم فهمید که حریفان قدرتمندتری نسب به سال های قبل در این جام حضور دارند.

پهلوان زاده گفت: خیلی از جوانان آینده دار ایران مانند مهدی غلامی در این مسابقات حضور دارند و در مجموع می توان گفت که رقابت های خوبی بوده زیرا مسئولین منطقه آزاد چابهار از این مسابقات استقبال کرده و خواستار این شدند که هرسال این رقابت ها و مسابقات سطح بالاتر در آنجا برگزار شود. بازیکنان هم از شرایط آب و هوای استان و منطقه بسیار راضی هستند. برای فدراسیون بسیار مهم بود که نقاط دیگر ایران هم از نظر فعالیت و رقابتهای شطرنجی پویا و فعال شوند. 

او افزود: برای فدراسیون خیلی آسان تر بود که جام های فجر و خزر ادغام می شدند و حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر با هم به رقابت می پرداختند.

پهلوان زاده در پاسخ به اینکه چرا این مسابقات با استقبال کم شطرنج بازان همراه بوده است؟ پاسخ داد: پنج مسابقه بین المللی پشت سر هم خواهیم داشت. جام فجر که اکنون در حال برگزاری است و مسابقات بعدی مانند جام خزر (کاسپین)، جام کارون در اهواز، جام ستارگان در تهران و جام فردوسی در مشهد را خواهیم داشت. بازیکنان به دلیل مسافت زیاد کمتر از این مسابقه استقبال کردند. البته میزبان مسابقات فجر هم به فدراسیون بسیار کمک کرده است.

او درباره هزینه برگزاری این رقابتها گفت: حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای برگزاری این مسابقات هزینه کرده‌ایم و این هزینه قطعا سرمایه ای برای شطرنج ایران خواهد شد. اگر این مسابقه با مسابقات دیگر ادغام می شد نمی توانستیم به اهداف خودمان برسیم. یکی از مهمترین هدف های فدراسیون این بود که منطقه جدیدی در ایران برای شطرنج فعال کنیم. همچنین برای هریکی از مسابقات جوایز خوبی در نظر گرفته شده که بازیکنان می توانند آن را کسب کنند. در صحبت هایی که با مسئولین منطقه داشتم متوجه شدم که علایق آنان به برگزاری مسابقات بین المللی خیلی زیاد است.

 

منبع : ایسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه