ارسال به دیگران پرینت

درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه

وزیر امور خارجه کانادا از همتای ایرانی خود خواست تا جعبه های سیاه بوئینگ سانحه هواپیمایی اوکراین هرچه سریعتر به اوکراین یا فرانسه ارسال شوند.

درخواست کانادا از ایران برای ارسال جعبه سیاه به اوکراین یا فرانسه

خبرگزاری کانادایی کنیدین پرس دیشب (۲۹ دی) نوشت که فرانسوا فیلیپ شامپن به محمد جواد ظریف نامه ای نوشته و در آن تاکید کرده است که جعبه های سیاه پرواز PS۷۵۲ باید هر چه سریعتر برای تجزیه و تحلیل متخصصین به فرانسه یا اوکراین ارسال شوند.

به گفته شامپن، این خواسته تمام کشورهایی است که شهروندان خود را ۸ ژانویه (۱۸ دی) و در پی شلیک تصادفی به هواپیمایی مسافربری شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین از دست دادند. کانادا بر این باور است که از میان ۱۷۶ سرنشین هواپیمای مزبور، ۵۷ نفر کانادایی هستند.

به نوشته این خبرگزاری، شامپن که جمعه پیش (۲۷ دی) با ظریف در عمان دیدار کرده بود، ضمن تاکید بر آنکه باید شفافیت کامل در مورد تحقیقات در پیش گرفته شود، نوشت: اعلام جهانی شما که مسئولیت کامل را پذیرفته اید، پیامدهایی به دنبال دارد.

درحالی که منابع خارجی از بررسی جعبه سیاه هواپیما در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر می‌دهند، مدیر کل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی، اعلام کرد: جعبه سیاه هواپیما اکنون در ایران و در محل سازمان هواپیمایی قرار دارد.

حسن رضایی‌فر دیروز (یکشنبه)  گفت: جعبه سیاه بویینگ ۷۳۷ اوکراینی در دست ایران است و فعلا هیچ برنامه‌ای برای ارسال آن نداریم.

وی تاکید کرد: سعی می‌کنیم جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده اوکراینی در ایران خوانده شود و گزینه‌های بعدی ما کشور اوکراین و فرانسه است اما هنوز تصمیمی برای ارسال به کشور دوم نداریم.

یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷  متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز که در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز خود را آغاز کرد پس از ۶ دقیقه پس از قطع ارتباط با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه صبح در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و همه سرنشیان آن جان باختند.

 

منبع : خبرآنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه