ارسال به دیگران پرینت

اسماعیلی: هر بارگذاری عکس و فیلم در فضای مجازی مشمول صوت و تصویر فراگیر نیست

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قطعا مصادیق صوت و تصویر فراگیر را صداوسیما تعیین می‌کند اما هر فعالیت بارگذاری عکس و فیلم و صدا در شبکه اجتماعی مشمول این بخشنامه نیست.

اسماعیلی: هر بارگذاری عکس و فیلم در فضای مجازی مشمول صوت و تصویر فراگیر نیست

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نوزدهمین نشست خبری خود با بیان اینکه سفر بعدی استانی رئیس قوه قضائیه آخر هفته جاری به استان بوشهر انجام می‌شود اظهار کرد: هیأت‌هایی از قبل به این استان برای بررسی مشکلات قضایی و مشکلات مردم و اطلاع از خواست آنها اعزام کردیم.

اسماعیلی در ادامه به موضوع زندان و زندانیان اشاره کرد و گفت: اگر به مجموعه سخنان و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه توجه کنید، متوجه می‌شوید که موضوع زندان و زندانیان بیشترین فراوانی را در رهنمودها و سیاست‌ها و برنامه‌ها و پیگیری‌های رئیس قوه قضائیه دارد.

وی ادامه داد: رئیس قوه قضائیه هیأت‌هایی را مأموریت داد به زندان‌های کشور مراجعه کرده و وضعیت تمام زندانیان را در دیدار و گفت‌وگوی چهره‌به چهره بررسی کنند. یافته‌ها در جلسات و ملاقات‌ها با همکاران قضائی، ابلاغ می‌شود تا اطلاع روشنی از وضعیت زندانیان داشته باشیم. زندان یک ابزار صرف برای تنبیه مجرمان نیست. ما می‌‌توانیم تنبیه و مجازات و اعمال قانون و مقررات را با مجازات‌های جایگزین و سایر تدابیر تأمینی و تربیتی عملیاتی و اجرایی کنیم. البته جمعی از افراد ناسازگار هستند که چاره‌ای جز نگهداری آنها در زندان وجود ندارد. خوشبختانه آمار جمعیت کیفری زندان‌ها سیر نزولی طی می‌‌کند و این خبر خوبی برای جامعه ماست.

سخنگوی قوه قضائیه اضافه کرد: روز گذشته شاهد این بودیم که در دادگستری استان تهران با حضور رئیس قوه قضائیه، هم مجتمع مبارزه با مفاسد اقتصادی به صورت رسمی آغاز به کار کرد و همچنین سامانه شفافیت و اطلاع‌رسانی آرای مجتمع‌ مفاسد اقتصادی رونمایی شد. در این مجتمع صرفا بنا به رسیدگی قضایی نداریم. مأموریت‌‌های محوله به این مجتمع در حوزه‌های مختلف مثل پیگیری و مطالبه‌گری از بخش‌های فعال در حوزه اقتصادی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی گفت: فعال شدن سامانه مجتمع قضائی مبارزه با مفاسد اقتصادی فقط به انتشار آرای قضائی معطوف نیست و می‌تواند گزارشگری فساد نیز از طریق این سامانه انجام شود.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره بخشنامه رئیس قوه‌قضائیه درباره کسب مجوزهای صوت و تصویر فراگیر از صداوسیما و اینکه آیا فضای مجازی نیز مصداق آن است یا خیر گفت: موضوع، موضوع جدیدی نبود. این یکی از احکام و اصول قانون اساسی است که موضوع صوت و فراگیر و مسئولیت آن به عهده صداوسیمای جمهوری اسلامی است و این بخشنامه هم یک بخشنامه داخلی بود. قطعا مصادیق صوت و تصویر فراگیر را صداوسیما تعیین می‌کند اما هر فعالیت بارگذاری عکس و فیلم و صدا در شبکه اجتماعی مشمول این بخشنامه نیست. ما پیام‌رسان‌هایی را داریم که حوزه فعالیت آنها به صورت گسترده در حوزه صوت و تصویر است و صرفا این قبیل از مجموعه‌ها را در برمی‌گیرد.

وی افزود: پرونده‌هایی برای برخی از این رسانه‌ها تشکیل شده بود و برای اینکه برای همکاران رفع ابهام شود که از چه مرجعی استعلام کنند، این بخشنامه صادر شد و اصلا بحث محدود و مسدودسازی و جلوگیری نیست و بحث مشخص شدن متولی این حوزه است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه